عدم تقارن جنسیتی در بازار کار

کد خبر: 719082

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: بین سال‌های ٢٠٠٦تا ٢٠١٣ میلادی، تعداد مطلق اشتغال زنان کاهش و همین میزان در مردان افزایش را تجربه کرده است.

خبرگزاری مهر:دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: بین سال‌های ٢٠٠٦تا ٢٠١٣ میلادی، تعداد مطلق اشتغال زنان کاهش و همین میزان در مردان افزایش را تجربه کرده است.
مسعود نیلی در نخستین کارگاه بین المللی مطالعات کار با اعلام اینکه بین سالهای ٢٠٠٦ تا ٢٠١٣ میلادی، تعداد مطلق اشتغال زنان کاهش و همین میزان در مردان افزایش را تجربه کرده است، گفت: این نسبت طی سه سال گذشته روند بر عکسی داشته؛ این در حالی است که بازار کار ایران از قبل از سال ٢٠٠٦ تا کنون، تحولات زیادی را در زمینه نرخ تحصیلات تجربه کرده است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد بین زنان و مردان در زمینه آموزش عالی، تقارن وجود دارد؛ در حالی میزان مشارکت مردان در بازار کار، بیش از زنان است که حاکی از عدم تقارن است. به گفته نیلی، نرخ مشارکت مردان در بازار کار از سال٢٠٠٦ تاکنون، کاهش یافته که در نتیجه آن، مشکلات موجود در زمینه بازنشستگی های زودهنگام به وجود آورده است؛ در حالیکه این نرخ در همین مدت برای زنان، روند عکس را تجربه کرده است

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها