اجرای توافق پاریس دچار تردید شده است

کد خبر: 734711

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز با بیان اینکه "اجرای توافق پاریس دچار تردیدهایی شده است گفت: چین و اروپا در عمل برای این توافق پیشتاز هستند، اما آمریکا اعلام کرده است که از این توافق خارج می شود.

خبرگزاری تسنیم: «محمدحسین عادلی» دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مراسم افتتاحیه سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو اظهار داشت: با توجه به رقابت پذیری و سهولت دسترسی به گاز، این سوخت پاک گزینه بهتری برای تحقق اهداف زیست محیطی یادشده در توافق کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس به شمار می‌آید.

وی افزود: به دلیل رقابت پذیری و سازگاری گاز با محیط زیست، تقاضا برای گاز طبیعی روند افزایشی دارد و برآورد شده تا در سال 2018، مصرف این حامل انرژی، 2.1 تا 3.2 درصد افزایش می‌یابد.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز با بیان اینکه "عرضه گاز طبیعی نیز به موازات افزایش تقاضا رو به افزایش است"، گفت: افزایش عرضه در زمینه‌های تولید، انتقال با خط لوله و تجارت گاز طبیعی مایع شده توسعه پیدا می کند.

وی ادامه داد: تا سال 2040، سهم گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین نیازهای انرژی جهان افزایش و سهم نفت و زغال سنگ نیز کاهش ‌خواهد یافت.

عادلی با بیان اینکه "اجرای توافق پاریس دچار تردیدهایی شده است؛ چین و اروپا در عمل برای این توافق پیشتاز هستند، اما آمریکا اعلام کرده است که از این توافق خارج می شود.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز تصریح کرد: گاز نسبت به انرژی‌های تجدید پذیر عرضه پایدارتر، ‌زیرساخت‌های بهتر و نیاز به سرمایه گذاری کمتری دارد و به همین دلیل نسبت به دیگر سوخت‌ها برتری قابل توجهی دارد.

وی ادامه داد: افزایش مصرف گاز یک راه حل جهانی برای کمک به محیط زیست است، اما استفاده از انرژی های تجدیدپذیر بیشتر به اروپا محدود می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها