خط دوم آبرسانی غدیر به صورت آزمایشی آبگیری شد

کد خبر: 840552

خط دوم آبرسانی غدیر برای تامین آب شرب شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان دقایقی پیش با حضور وزیر نیرو به صورت آزمایشی آبگیری و وارد مدار بهره‌برداری شد.

خط دوم آبرسانی غدیر به صورت آزمایشی آبگیری شد

خبرگزاری فارس: خط دوم آبرسانی غدیر برای تامین آب شرب شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان دقایقی پیش با حضور وزیر نیرو به صورت آزمایشی آبگیری و وارد مدار بهره‌برداری شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سرانجام فعالیت شبانه‌روزی و جهادی تلاشگران صنعت آب خوزستان به ثمر نشست و خط دوم آبرسانی غدیر دو روز قبل از موعد مقرر تکمیل و آماده آبگیری شد و رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز امشب در سفر به خوزستان بهره‌برداری آزمایشی این خط را کلید زد. محمدرضا شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان درباره این خط آبرسانی اظهار داشت: با به مدار آمدن پمپ پنجم ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس ۱.۵ مترمکعب در ثانیه به ظرفیت این ایستگاه افزوده شد و آب وارد خط دوم غدیر شده است. شمسایی ادامه داد: با اجرای ۹۰ کیلومتر لوله فولادی با قطر ۲ هزار میلی‌متر که اجرای آن ۱۰ ماه به طول انجامید، آب باکیفیت و با کدورت مناسب از سد تنظیمی کرخه به‌طور مستقیم به شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان و روستا‌های این شهرستان‌ها انتقال یافت. وی تصریح کرد: با اجرای این خط ۴۰ هزار مترمکعب به ظرفیت آب شرب آبادان، ۲۰ هزار مترمکعب به خرمشهر و ۴۵ هزار مترمکعب به ظرفیت تامین آب شرب شادگان افزوده شد. مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه پیش از این فقط ۳۰ درصد از آب شرب شهر‌های آبادان و خرمشهر از ایستگاه قیصریه تامین می‌شد، ادامه داد: با بهره‌برداری این خط ۱۰۰ درصد آب شرب این شهر‌ها از خط غدیر تامین خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها