محتکران ۷۱ تن برنج در خرم آباد جریمه شدند

کد خبر: 856090

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۷۱ تن برنج احتکار شده از چهار واحد صنفی در خرم آباد کشف و ضبط شد.

محتکران ۷۱ تن برنج در خرم آباد جریمه شدند
ایرنا: محمدرضا صفی خانی گفت: این واحد‌ها به دلیل عدم اعلام موجودی برنج در انبار‌های خود با پرونده تخلفاتی به ارزش سه میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
وی با ارائه گزارشی از اقدامات ۴۸ ساعت گذشته گشت‌های بازرسی اظهار داشت: ۲ پرونده تخلفاتی عرضه خارج از شبکه ۱۲۳ حلقه لاستیک به ارزش یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال و ۲ پرونده عدم اعلام موجودی ۵۰ حلقه لاستیک به ارزش چهار میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال تشکیل شد.
وی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها از بازار استان افزود: ۲ محتکر ۲۰۰ شاخه تیرآهن و ۱۲ تن میلگرد با پرونده تخلفاتی به ارزش ۶۰۵ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
صفی خانی ادامه داد: ۱۰۰ کارتن تخم مرغ احتکار شده نیز از یک واحد کشف و پرونده تخلفاتی به میزان ۱۰۵ میلیون ریال برای فرد متخلف تشکیل شد.
وی یادآور شد: ابتدای هفته جاری نیز ۲۷۶ تن برنج قاچاق و احتکار شده در خرم آباد و کوهدشت با تشدید بازرسی‌ها از سطح بازار و انبار کالا، کشف و ضبط شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مردم در راستای برخورد با محتکران و اخلال گران بازار درصورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و کالای قاچاق با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند.
صفی خانی افزود: افرادی که انبار‌های احتکار کالا را به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کنند در صورت صحت موضوع، پس از صورتجلسه کالای مکشوفه، از آن‌ها تقدیر خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح ویژه نظارتی پایش بازار در استان آغاز شده و در قالب آن برخورد با اختلال گران اقتصادی شدت یافته است.
صفی خانی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اماکن نیروی انتظامی با توجه به افزایش قیمت برخی کالا‌ها در سطح کشور از جمله استان اجرای طرح ویژه نظارت بر کالا‌ها را در دستور کار قرار داده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها