آمریکا با سیاست‌های ترامپ به رکود اقتصادی دچار خواهد شد

کد خبر: 875920

ادموند فلپس، اقتصاددان برجسته آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصادی پیش‌بینی کرد اقتصاد آمریکا تا سال آینده دچار رکود خواهد شد.

آمریکا با سیاست‌های ترامپ به رکود اقتصادی دچار خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، ادموند فلپس، اقتصاددان برجسته آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصادی پیش بینی کرد که اقتصاد آمریکا تا سال آینده دچار رکود خواهد شد.

ادموند فلپس روز پنج شنبه در گفتگو با روزنامه اتریشی "دی‌پرسه" گفت: آمریکا تا سال آینده با کاهش فعالیت‌های اقتصادی مواجه است و این موضوع به تأثیر تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در خصوص کاهش مالیات‌ها مربوط می‌شود.

وی در ادامه گفت: "کاهش رشد اقتصادی در شش تا دوازده ماه آینده موضوعی واقعگرایانه است. این موضوع ممکن است بر اساس شرایط، اندکی بیشتر زمان ببرد، اما حتی ممکن است زودتر نیز اتفاق بیافتد. "

به گفته فلپس، "رشد اقتصادی بالایی که اکنون برای آمریکا در نظر گرفته شده است، همان ویژگی‌هایی را دارد که پیش از کاهش فعالیت‌های اقتصادی مشاهده می‌شود. این رشد اقتصادی به شکل تصنعی از سوی ترامپ و به ویژه از طریق تدابیر مالیاتی بوجود آمده است. "

وی همچنین افزود: "ترامپ اقتصاد آمریکا را در کوتاه مدت تقویت می‌کند و این موضوع ممکن است تا حدود یک سال دیگر نیز دوام داشته باشد؛ اما برای رسیدن به این نتیجه، رئیس جمهور بدهی دولت را بیش از اندازه افزایش داده است. چنین چیزی تأثیر منفی خواهد داشت. "

ادموند فلپس خاطرنشان کرد: آمریکا در واقع از "کمبود نوآوری" رنج می‌برد که به زودی و به محض آنکه تأثیر تکرارناشدنی اصلاحات مالیاتی به پایان برسد، بر شرایط کنونی اثر خواهد گذاشت.

اقتصاددان آمریکایی پیش بینی کرد این بحران ممکن است با توسعه جنگ تجاری میان آمریکا و چین و نیز با بی ثباتی‌هایی که به سیاست "عوام‌گرایانه" او مربوط می‌شود، زودتر اتفاق بیافتد. ترامپ روز چهارشنبه در نیویورک گفت: جنگ تجاری بین آمریکا و چین "هیچ گونه تاثیری" بر اقتصاد آمریکا ندارد.

فلپس به پاس فعالیت‌هایی که در زمینه رشد اقتصادی آمریکا داشت، در سال ۲۰۰۶ موفق به دریافت جایزه نوبل اقتصاد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها