کاهش بهای نفت/ قیمت طلا با ثبات همراه بود

کد خبر: 889945

در پی معاف شدن ۸ کشور از تحریم‌های نفتی ایران، بهای طلای سیاه روند کاهشی را طی کرد.

کاهش بهای نفت/ قیمت طلا با ثبات همراه بود

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از رویترز، به دنبال معاف شدن برخی کشور‌ها از تحریم‌های نفتی ایران، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۱۵ سنت کاهش به ۷۲ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۳۰ سنت کاهش، ۶۲ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه معامله شد. بهای هر دو شاخص نفت از اوایل ماه اکتبر که به بالاترین سطح در ۴ سال اخیر رسیده بود با بیش از ۱۵ درصد کاهش همراه بوده است.

به دنبال خروج آمریکا از برجام در ماه مه سال جاری میلادی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد. این تحریم‌ها از امروز (۵ نوامبر) اجرایی شد. آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ۸ کشور را از این تحریم‌ها معاف کرده است و آن‌ها همچنان می‌توانند از این کشور نفت خریداری کنند. حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان هم اعلام کرد که این کشور همچنان به فروش نفت خود به کشور‌های دیگر ادامه خواهد داد.

واشنگتن تاکنون اسامی این ۸ کشور را اعلام نکرده است. چین، هند، کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، امارات متحده عربی و ژاپن از جمله واردکنندگان اصلی نفت ایران محسوب می‌شوند.

در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، بهای طلا هم امروز (دوشنبه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا با اندکی تغییر ۱۲۳۲.۰۰ دلار معامله شد.

انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا روز سه شنبه ۶ نوامبر برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های منتشر شده حاکی از آن است که شانس حزب دموکراتیک برای پیروزی در مجلس نمایندگان آمریکا بسیار بالاست. این نظرسنجی‌ها همچنین نشان داده است که جمهوری خواهان همچنان کنترل مجلس سنا را در دست خواهند داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها