روسیه و عراق؛ عمده مقصد صادراتی سیر طارم

کد خبر: 891802

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: سیر تولیدی استان به صورت عمده به کشور‌های روسیه و عراق صادر شده است.

روسیه و عراق؛ عمده مقصد صادراتی سیر طارم

خبرگزاری ایسنا: عبدالله جعفری از صادرات ۷۵۰ تن سیر به ارزش بیش از یک میلیون دلار طی نیمه نخست سال خبر داد و اظهار کرد: امسال حدود ۸۰ هزار تن سیر از مزارع شهرستان طارم استان زنجان برداشت شد و ارزش ریالی این میزان صادرات ۴۴ میلیارد ریال بوده است.

این مسئول با اشاره به این‌که استان زنجان دومین تولیدکننده سیر در کشور است، ادامه داد: سیر مرغوب و صادراتی شهرستان طارم در استان زنجان، موسوم به سیر صورتی است و خوشبختانه این محصول به دلیل شرایط اقلیمی مطلوب منطقه و شیوه کاشت، داشت و برداشت از ظاهر، کیفیت، طعم و عطر بسیار عالی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که سازمان جهادکشاورزی استان زنجان آماده ارایه هرگونه مشاوره، راهنمایی و همکاری‌های لازم به منظور افزایش سطح دسترسی و ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان، صنایع فرآوری و تجار است، تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی موجود در منطقه از توانایی جمع‌آوری، آماده‌سازی، بسته‌بندی و تحویل سفارشات واحد‌های متقاضی متناسب با سلیقه و سفارش مشتری برخوردارند و می‌توانند زمینه تأمین محصول سیر مورد نیاز متقاضیان را به صورت مستقیم و بدون واسطه فراهم کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: بازار حراج فصلی و عرضه مستقیم سیر با همکاری مجموعه پایانه صادراتی و مرکز پشتیبانی میادین میوه و تره‌بار استان در محل اتوبان «زنجان - قزوین»، جنب عوارضی راه‌اندازی شده است و طی فصل برداشت، آماده پذیرش حضور تولیدکنندگان بدون اخذ هیچ‌گونه هزینه‌ای برای عرضه مستقیم به صورت عمده و خرده‌فروشی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها