برخورداری ۲۵۰۰ روستا از نعمت برق

کد خبر: 913327

وزیر نیرو از آبگیری سد نرماب در سال ۱۳۹۹ خبر دادو گفت: ۲۵۰۰ روستا در دولت تدبیر از نعمت برق برخوردار شدند.

برخورداری ۲۵۰۰ روستا از نعمت برق

خبرگزاری فارس: رضا اردکانیان عصر امروز به صورت ویدئو کنفرانس در زمینه افتتاح پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی که با در جریان سفر دوروزه رئیس‌جمهور به گلستان در حال اجراست، اظهار کرد: سد نرماب در سال ۱۳۹۹ آبگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجتمع آبرسانی روستایی در شهرستان مراوه‌تپه برای ۱۱ هزار نفر جمعیت و ۱۶ روستا آب اشانیدنی را تامین می‌کند.

وزیر نیرو با اشاره به نزدیک شدن به سالروز چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: طی چهار دهه گذشته ظرفیت نیروگاهی در کشور ۷ هزار مگاوات بود و امروز به بیش از ۸۰ هزار مگاوات رسیده است و ۱۱.۵ برابر برق کشور در ۴۰ سال کشور را شاهدیم.

اردکانی ابراز کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی ۴ هزار و ۴۰۰ روستا از نعمت برق برخوردار بودند و امروز این عدد به بیش از ۵۷ روستا رسیده است و ۲ هزار و ۵۰۰ روستا در دولت تدبیر و امید از نعمت برق بهره‌مند شدند.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۲ در طرح‌های صنعت برق ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و استان گلستان طرح‌هایی را در این زمینه با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت برق در دست اجرا دارد.

وزیر نیرو بیان کرد: عملیات اجرایی سه طرح در صنعت برق آغاز می‌شود که می‌توان به نیروگاه خورشیدی در گنبدکاووس، اینچه برون، برق‌رسانی شهرستان مراوه‌تپه و یک نیروگاه مقیاس کوچک در منطقه گرگان اشاره کرد.

اردکانی گفت: در بخش آب توفیقات بزرگی برای کشور حاصل شد در چهار دهه پیش ۵۵۲ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی داشتیم و اکنون ۲ میلیون و ۳۵۲ هزار هکتار رسید.

وی افزود: ۲۲۸ هزار هکتار با اعتبار ۳۶ هزار میلیارد تومان از سوی دولت تدبیر و امید در این استان به بهره‌برداری رسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها