حقوق و دستمزد در کره جنوبی چقدر است؟

کد خبر: 919523

کره جنوبی هم اکنون نهمین اقتصاد جهان، چهارمین اقتصاد آسیا و دارای درآمد سرانه‌ای بالغ بر ۳۱ هزار دلار است.

حقوق و دستمزد در کره جنوبی چقدر است؟

خبرگزاری تسنیم: کره جنوبی هم اکنون نهمین اقتصاد جهان، چهارمین اقتصاد آسیا ودارای درآمد سرانه‌ای بالغ بر ۳۱ هزار دلار است. این کشور بدلیل حجم بالای مراودات اقتصاد‌ی در صادرات و واردات در جرگه کشور‌های بیش از یک تریلیون دلاری در آمده است. در کشوری با این حجم از درآمد اقتصادی بررسی میزان دستمزد کارکنان این کشور می‌تواند چگونگی توزیع ثروت در این کشور را بیشتر مشخص کند.

اداره آمار کره جنوبی اخیرا اعلام نموده است بیش از ۵۰ درصد از حقوق بگیران این کشور درامد شان کمتر از حد متوسط و ۲۸ در صد درآمد ضعیفی دارند.

بر طبق آمار‌های منتشره ۲۵ درصد حقوق بگیران در کره جنوبی دریافتی آنان بین ۱۵۰۰ دلار تا ۲۵۰۰ دلار، ۱۶ درصد از افراد حقوقشان زیر ۸۵۰ دلار و ۱۶ درصد هم میانگین حقوق دریافتی آنان از ۸۶۰ دلار تا ۱۵۰۰ دلار است.

در این میان میزان دریافتی حقوق زنان نسبت به مردان در این کشور اختلاف زیادی دارد. آمار‌ها سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد حقوق زنان در واقع ۶۳ درصد حقوق مردان می‌باشد. اداره آمار کره جنوبی به طور متوسط میزان دریافتی حقوق بگیران در گروه‌های مختلف سنی رابه شرح ذیل منتشر نموده است.

گروه سنی چهل ۳۳۵۰ دلار، گروه سنی پنجاه ۳۳۲۰ دلار، گروه سنی سی ۳۱۲۰ دلار، گروه سنی بیست ۱۹۸۰ دلار، گروه سنی شصت ۱۹۳۰ دلار و گروه سنی زیر ۱۹ سال برابر با ۷۳۰ دلار است.

همچنین آمار‌ها نشان می‌دهد بیشترین حقوق و دستمزد‌ها را کارکنان شرکت‌های بزرگ دریافت می‌کند به طور مثل کارکنان شرکت‌های بزرگ در گروه سنی ۵۰ دریافتی آنان مبلغ ۶۵۷۰ دلار، کارکنان شرکت‌های کوچک و متوسط در گروه سنی ۴۰ دریافتی برابر با ۲۷۰۰ دلار و موسسات و شرکت‌های عمومی برای گروه سنی ۵۰ برابر با ۴۱۰۰ دلار است. همچنین بیشترین حقوق دریافتی برای حقوق بگیران که دارای بیست سال سابقه کار با بیشترین ساعت کار داشته باشند بالغ بر ۷۲۰۰ دلار وبیشترین حقوق کارکنان با اضافه کاری با سابقه کاری یک ساله حداکثر ۱۶۵۰ دلار است.

بر اساس آمار‌های منتشره در سال ۲۰۱۸ که از طرف سه مرکز مهم این کشور یعنی اداره آمار کره، کمیسیون نظارت مالی و بانک کره (بانک مرکزی) منتشره شده است، به طور متوسط درآمد یک خانواده کر ه.‌ای در یک سال تقربیا بر ۵۷ هزار دلار است که از این مبلغ تقربیاً ۱۰۳۷ هزار دلار بابت بیمه سلامت، مالیات و پرداخت بهره‌ای وام‌های بوده و مبلغی در حدود ۴۰۶۶۰ دلار هزینه زندگی یک خانواده کره‌ای در سال است. بنابر این کره ای‌ها به‌دلیل ثبات اقتصادی پس اندازی نداشته و بیشترین حقوق دریافتی خود را هزینه می‌کنند. از طرفی دیگر برای دریافت این میزان دریافتی مجبورند بیشترین کاررا ارائه دهند.

توضیح: آمار و ارقام اشاره شده در مقاله با نرخ تبدیلی ون به دلار می‌باشد که یک دلار تقربیاً برابر با ۱۱۰۰ ون محاسبه شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها