قیمت جهانی نفت و طلا امروز ۹۹/۲/۴

کد خبر: 989562

در حالی که پس از رشد حدودا ۲ درصدی قیمت طلا در جلسه قبل سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت فلز زرد امروز شاهد کاهش بود، اما اقدامات محرک اقتصادی آمریکا برای کاهش اثرات بحران کرونا موجب شد تا قیمت فلز زرد در بالای ۱۷۰۰ دلار باقی بماند.

قیمت جهانی نفت و طلا امروز ۹۹/۲/۴

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، در حالی که پس از رشد حدودا ۲ درصدی قیمت طلا در جلسه قبل سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت فلز زرد امروز شاهد کاهش بود، اما اقدامات محرک اقتصادی آمریکا برای کاهش اثرات بحران کرونا موجب شد تا قیمت فلز زرد در بالای ۱۷۰۰ دلار باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت فروش آنی هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۷۱۱ دلار و ۶۷ سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد شاهد رشد ۱.۹ درصدی بود. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آمریکا هم با ۰.۲۴ درصد افت به ۱۷۳۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر و استراتژیست بازار‌های مالی در شرکت آکسی کورپ گفت: «بازار احتمالا بیشتر بر روی برداشت سود از طلا متمایل شده، زیرا قیمت‌ها به رقم‌های بالای روز‌های اخیر رسیده است... تصویب اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی آمریکا به سود بازار طلا تمام شده است.»

ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های رقیب در اوایل جلسه امروز به بالاترین رقم در طی بیش از ۲ هفته گذشته رسید و موجب شد تا خرید طلا برای سرمایه گذارانی که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند پر هزینه‌تر شود.

ارزش سهام در بازار‌های آسیایی امروز شاهد رشد بود که دلیل ان را می‌توان ترمیم نسبی قیمت نفت و وعده کمک بیشتر دولت آمریکا به کسب و کار‌های آسیب دیده از بحران کرونا دانست.

انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا امروز بسته کمک مالی حدودا ۵۰۰ میلیارد دلاری را به تصویب برساند.

شیوع ویروس کرونا که اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده موجب شده تا دولت‌ها و بانک‌های مرکزی کشور‌های مختلف اقدامات پولی و مالی حمایتی بی سابقه‌ای را به اجرا بگذارند.

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۲/۴| قیمت نفت برنت بالای ۲۰ دلار شد در حالی که نشانه‌هایی از کاهش تولید تولیدکنندگان نفت برای جبران کمبود شدید تقاضا در بازار دیده می‌شود، قیمت نفت روز پنجشنبه شاهد افزایش بود.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که نشانه‌هایی از کاهش تولید تولیدکنندگان نفت برای جبران کمبود شدید تقاضا در بازار دیده می‌شود، قیمت نفت روز پنجشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۳ سنت معادل ۱.۶ درصد رشد به ۲۰ دلار و ۷۰ سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت بیش از ۵ درصد رشد داشت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که در جلسه قبل حدود ۲۰ درصد افزایش یافته بود، امروز با ۲۸ سنت معادل بیش از ۲ درصد رشد به ۱۴ دلار و ۶ سنت رسید. روز دوشنبه به دلیل نگرانی از پر شدن ظرفیت مخازن ذخیره نفت، قیمت نفت خام امریکا برای اولین بار در تاریخ به منفی ۴۰ دلار رسیده بود.

در آمریکا، رگولاتور انرژی ایالت اوکلاهاما اعلام کرد شرکت‌های نفتی می‌توانند بدون از بین رفتن قرارداد اجاره خود چاه هایشان را موقتا ببندند. این یک موفقیت نسبی برای تولیدکنندگان آمریکایی به شمار می‌رود که پس از آشفتگی شدید اوضاع نفت به دنبال اقدامات حمایتی از سوی دولت بوده اند. ایالت اوکلاهاما چهارمین ایالت بزرگ تولید کننده نفت در آمریکاست.

در حالی که میزان مصرف به شدت کاهش یافته، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و دیگر تولیدکنندگان موسوم به گروه اوپک پلاس قرار است از ابتدای ماه می‌تولید نفت خود را ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. به گفته تحلیلگران برای جبران افت شدید تقاضا باید سایر تولیدکنندگان نیز با این کاهش تولید همراه شوند.

بارگیری نفت اورالز روسیه از دریای بالتیک در ۱۰ روز نخست ماه می ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه ماه آوریل کاهش خواهد یافت.

در همین حال، میزان ذخایر نفت خام، گازوئیل و میعانات آمریکا در هفته گذشته شاهد رشد بوده و میزان ذخایر در کشور‌های دیگر نیز به سرعت در حال افزایش است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها