آمادگی قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج برای اسکان سیل زدگان

کد خبر: 934673

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج از آمادگی قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج برای اسکان سیل زدگان خوزستان خبر داد.

آمادگی قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج برای اسکان سیل زدگان

خبرگزاری مهر: سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج ، ضمن تشکر از مردم ایران اسلامی در کمک رسانی به سیل زدگان، اظهار داشت: سپاه و بسیج خود را خادم مردم می‌دانند و تمام تلاش و ظرفیت خود را به کار می‌گیرند تا هر چه زودتر مشکلات مردم بر طرف شود.

وی افزود: به لحاظ زیرساخت‌هایی که در نقاط مختلف حمیدیه، اردوگاه‌های شهیدان حبیب اللهی و مسعودیان، زین الدین، کلهر، عاصی زاده و سایر اردوگاه‌های متمرکز و غیر متمرکز کشوری وجود دارد آمادگی اسکان ۱۵۰ هزار نفر در این مراکز پیش بینی و هماهنگ شده است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج گفت: تمام اردوگاه‌های اسکانی مجهز به امکانات زیستی است و شرکت حمل و نقل جوان سیر ایثار با تمام توان در خدمت سیل زدگان، جهت انتقال آنان به محل‌های پیش بینی شده است.

ارائه خدمات درمانی سپاه به ۸۵۰۰۰ نفر از مردم سیل‌زده گلستان فرمانده سپاه نینوای گلستان با اشاره به استقرار بیمارستان‌های صحرایی نیروهای زمینی و دریایی سپاه در مناطق سیل‌زده این استان گفت: تاکنون به بیش از ۸۵ هزار نفر در مناطق سیل‌زده استان خدمات درمانی ارائه شده است.

سردار حسین معروفی در نخستین جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه و با موضوع بررسی اقدامات انجام شده در مناطق سیل‌زده گلستان برگزار شد، اظهارداشت: براساس ابلاغ فرماندهی کل سپاه در زمان بحران آتش به اختیار کار می‌کنیم. از زمان وقوع سیلاب در استان مرخصی فرماندهان و سفرهای راهیان نور را لغو و به فرماندهان اعلام کردیم هرچه جز سلاح و مهمات در پایگاه‌ها و ستادها دارند برای کمک به مردم سیل‌زده به میدان بیاورند.

وی با اشاره به آماده‌سازی 22 نقطه در گرگان و بندرترکمن برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان گفت: بیش از پنج هزار و 600� نفر در این مکان‌ها اسکان داده ‌شده‌اند.

فرمانده سپاه نینوای استان با اشاره به بازدید و دستور فرمانده کل سپاه برای لایروبی مصب گرگانرود ادامه داد: در روزهای نخست وقوع سیلاب خروجی آب از گرگانرود حدود 30 مترمکعب برثانیه بود، برای همین لایروبی مصب رودخانه در اولویت قرار گرفت.

وی گفت: علاوه براین لایروبی رودخانه قره‌سو و کانال‌های مرکزی گمیشان و برقراری ارتباط آنها با تالاب و از آنجا به دریا در دستور کار قرار گرفت.

سردار معروفی با اشاره به حضور ماشین‌آلات و اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در مناطق سیل‌زده استان بیان داشت: ایجاد دو کانال انحرافی به عنوان سوپاپ اطمینان منطقه در زمان سیلاب‌های احتمالی از سوی این قرارگاه در حال اجرا است که تاکنون یک کانال به طول یکهزار و 800 متر با عمق 11 متر به اتمام رسیده و کانال دوم نیز در حال احداث است.

وی با اشاره به ایجاد پل‌های موقت در محورهای مواصلاتی استان گفت: در برخی از محورها برای عبور سیلاب از منطقه جاده‌ها شکافته شدند که در محور گمیشان بندرترکمن که بیشترین مشکلات را داشتیم، سپاه توانست در مدت 60 ساعت 17 پل بر روی این جاده بسازد.

فرمانده سپاه نینوای استان ادامه داد: بزرگترین بیمارستان نیروی زمینی سپاه از مشهد به آق‌قلا آمد و تاکنون به بیش از 62 هزار نفر خدمات داده که هزینه این خدمات یک میلیارد و 450 میلیون تومان است. همچنین بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه نیز در سیمین شهر مستقر شده و در مجموع از ابتدای سیل تاکنون به بیش از 85 هزار نفر در مناطق سیل‌زده خدمات رسانی شده است.

وی با اشاره به انتخاب سپاه هفت استان به عنوان پشتیبان استان گلستان در سیل اخیر گفت: استان‌هایی مانند خراسان‌رضوی، اصفهان، تهران، همدان و غیره کار امدادرسانی و عمران و آبادانی مناطق سیل‌زده استان را برعهده گرفته‌اند.

امدادرسانی ۷۰ گروه جهادی در مناطق سیل زده لرستان فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) تهران با اشاره به استقرار ۷۰ گروه جهادی در پلدختر گفت: مردم مناطق سیل‌زده پلدختر شک نکنند تا زندگی مردم به وضعیت عادی برنگردد ما شهر پلدختر را ترک نخواهیم کرد.

سردار حسن حسن‌زاده امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات سپاه سیدالشهدا(ع) تهران در مناطق سیل‌زده شهرستان پلدختر اظهار داشت: 70 گروه جهادی با تجهیزات، امکانات، لباس و طبخ غذا از 15فروردین‌ماه خدمت‌رسانی را آغاز کرده است.

وی افزود: بسیج و سپاه خود را خادم مردم می‌داند و در شرایط بحرانی در هر جای کشور که مردم نیازمند باشند درنگ نمی‌کنند همان‌گونه که مردم استان لرستان روحیه جهادی وانقلابی دارند بسیج نیز همین جنس مردم است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) تهران عنوان کرد: با توجه به اینکه تقاضاهای زیادی از طرف مردم تهران جهت خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده داریم حدود 800نفر نیروی جهادی و افرادی که با ماشین‌آلات مهندسی وارد مناطق سیل‌زده شده‌اند حدود هزار و 100نفر به‌صورت شیفتی در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تجربه سیلاب گلستان را داشتیم ولی این حجم از سیلاب در شهرستان پلدختر قابل پیش‌بینی نبود بر همین اساس سپاه سیدالشهدا(ع) تهران لایروبی خیابان‌های فرعی و منازل مردم را آغاز کرده و با خودمان عهد بسته‌ایم تا زمانی که آلام مردم را کاهش و گل‌ولای را از خانه‌های مردم بیرون نریخته‌ایم و نیازمندی‌های مردم را ازلحاظ کالاهای اولیه همچون مواد غذایی، لباس و بهداشتی جبران نکرده‌ایم از پلدختر بیرون نخواهیم رفت.

حسن‌زاده با اشاره به سایر اقدامات سپاه سیدالشهدا(ع) تهران در مناطق سیل‌زده پلدختر گفت: سپاه سیدالشهدا(ع) تهران در سه بخش با 80دستگاه مهندسی فعالیت‌ها را سازمان‌دهی کرده در همین راستا جهت رسیدگی هم‌زمان شهر پلدختر را به چند قسمت تقسیم کرده‌ایم که در بخش اول ماشین‌آلات مهندسی را جهت لایروبی خیابان‌های اصلی و فرعی وارد عمل کرده‌ایم که پس الآن موفق شده‌ایم بالغ‌بر 50درصد گل‌ولای منازل را با کمک گروهای جهادی به‌طور دستی و بابیل تخلیه کنیم که طی دو سه روز آینده 50درصد مابقی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از لایروبی منازل و خیابان‌ها کار لایروبی مدارس، مساجد، ادارات و امکان عمومی، بیمارستان، شهرداری را آغاز خواهیم کرد و همچنین با تشکیل شبکه توزیع با ناوگان 50خودروی سبک مواد بهداشتی و غذای گرم را بر اساس فازبندی خانه به خانه را با نهایت احترام در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهیم چراکه در روزهای اول پس از سیلاب مردم از توزیع گله‌مند بودند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) تهران خاطرنشان کرد: با توجه به این مردم پلدختر تمام زندگی‌شان زیر گل‌ولای رفته در شبکه توزیع به توزیع البسه خواهیم رسید و همچنین دو روز است جهت طبخ غذای گرم موکب‌های استان تهران که اربعین به کربلا می‌روند با تمام تجهیزات نیرو، آشپز و مواد غذایی طی 48ساعت در شهر پلدختر مستقرشده‌اند.

وی تأکید کرد: مردم مناطق سیل‌زده پلدختر شک نکنند� تا زندگی مردم به وضعیت عادی برنگردد شهر پلدختر را ترک نخواهیم کرد البته امیدواریم خسارات و آسیب‌های واردشده به منازل و لوازم‌خانگی مردم، بر اساس قول مسئولان با سرعت بیشتری جبران شود.

لایروبی گرگانرود و کانال‌های گمیشان با همکاری ارتش و سپاه در حال انجام است ارشد نظامی آجا در استان گلستان گفت: لایروبی گرگانرود و کانال‌های رهبری، ملت و محیط زیست در گمیشان با همکاری سپاه در حال لایروبی بوده که سبب افزایش خروج سیلاب از منطقه شده است.

امیر محمد غفاری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهارداشت: از 27 اسفندماه با ابلاغ ستاد بحران استان چهار پایگاه امدادی در خوش ییلاق، گنبدکاووس، آق‌قلا و گمیشان ایجاد کردیم و برای هر پایگاه نیز افسر ارشد برای ارتباط با ستاد بحران گذاشتیم تا از موازی‌کاری‌ها جلوگیری کنیم.

وی گفت: بعد از فرمان مقام معظم رهبری ارتش در کنار سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی منسجم‌تر و با امکانات بیشتری وارد صحنه شد و هنوز هم در منطقه حضور دارند.

امیر غفاری با اشاره به اقدامات ارتش در استان در سه حوزه امدادرسانی، راه و لایروبی و کشیدن دایک در اطراف شهرها و روستاها بیان داشت: دو بیمارستان صحرایی با همه امکانات تخصصی در مناطق سیل‌زده ایجاد شده و اکیپ‌های سیار نیز برای خدمات‌رسانی به مردم روستاهای سیل‌زده در منطقه فعال هستند.

وی گفت: 117 دستگاه خودروی سبک و سنگین سه فروند بالگرد و 30 فروند قایق ارتش برای خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده در منطقه فعال است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان ادامه داد: تاکنون 16 هزار نفر از مردم مناطق سیل‌زده از خدمات درمانی ارتش برخوردار شدند.

وی با اشاره به لایروبی گرگانرود و کانال‌های رهبری، ملت و محیط زیست در گمیشان بیان داشت: این اقدامات با همکاری سپاه همچنان ادامه دارد و سبب افزایش خروج سیلاب از منطقه شده است.

امیر غفاری گفت: 8 دستگاه نفربر بی تی و 6 دستگاه خودروی توپ کش که کارایی خوبی در سیل دارند برای جابه جایی نفرات و تجهیزات در مناطق سیل‌زده مورداستفاده قرار گرفته است.

وحدت مثال زدنی سپاه و ارتش باعث خنثی شدن نقشه‌های دشمنان شده است فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات موثر کمک رسانی به سیلزدگان ایلام گفت: اقدامات سپاه پاسداران استان ایلام در سیل اخیر قابل تقدیر است و وحدت مثال زدنی سپاه و ارتش باعث شده تا همیشه نقشه های دشمنان خنثی شود.

امیر‌کیومرث حیدری عصر امروز در بازدید از روستاهای سیل زده استان ایلام اظهارداشت: ارتش و سپاه هر دو یک لشکر الهی هستند که از یک فرماندهی واحد نیز برخوردار هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نه در حوادث مربوط به سیل و زلزله، بلکه در تمام موضوعات وحدت و یکپارچگی و یک لشکر الهی بودن را حفظ کردیم.

وی به وحدت ارتش و سپاه پاسداران اشاره کرد و یادآورشد: وحدت مثال زدنی سپاه و ارتش باعث شده تا همیشه نقشه های دشمنان خنثی شود.

امیر حیدری افزود: همه نیروهای مسلح در کنار هم در حال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند و این دشمن است که همیشه به دنبال روزنه نفاق است و همواره خوار و ذلیل شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اقدامات سپاه در استان ایلام برای مناطق سیل زده و سیل زدگان قابل تقدیر و تحسین است که به بهترین صورت ممکن و با بهترین توانمندی صورت گرفته و پاسداران عزیز در نهایت اخلاص در حال کار و تلاش هستند و ما نیز در کنار آنان هستیم.

آمادگی سپاه مسجدسلیمان برای دریافت کمک‌های مردمی به سیل زدگان فرمانده سپاه مسجدسلیمان از آمادگی سپاه این شهرستان برای دریافت کمک های مردمی و ارسال به مناطق سیل‌زده استان خبر داد.

سید عبدالمطلب رحیمی حسینی، فرمانده سپاه مسجدسلیمان گفت: با توجه افزایش ورودی سد‌های خوزستان و گستردگی کم سابقه سیل عظیم و تلاش شبانه روزی و دستور تخلیه بیش از ۹ شهر و ۱۸۲ روستا، کمک رسانی به سیل زدگان و اهالی این روستا‌ها و شهر‌ها ضروری است.

وی بیان کرد: نیرو‌های امدادی هلال احمر، ارتش، سپاه و بسیج برای اسکان و تامین اقلام بیش از ۲۵ هزار نفر و همچنین امدادرسانی به بیش از ۴۰ هزار نفر در استان خوزستان به کمک هموطنان نیاز دارند.

رحیمی حسینی اذعان داشت: با توجه به اینکه هم اکنون بیش از ۲۵ هزار نفر در استان خوزستان در چادر‌های امدادی زندگی خود را سپری می‌کنند، به اقلام ضروری مانند؛ کمک نقدی، برنج، کنسرو، روغن، چای، قند، حبوبات، آب معدنی، موکت، فرش و نیازمند هستند.

فرمانده سپاه مسجدسلیمان افزود: محل دریافت و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ارسال به مناطق سیل‌زده، میدان نفتون، درب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان مسجدسلیمان است.

فرمانده عملیات ارتش در خوزستان: با اتحاد و همدلی می‌توانیم از بحران سیل عبور کنیم

فرمانده عملیات ارتش گفت: با اتحاد و همدلی می‌توانیم از این بحران عبور کنیم همچنان که در طول این چهل سال پس از انقلاب توانسته‌ایم از بحران‌های زیادی عبور کنیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده عملیات امداد ذوالفقار ارتش در خوزستان در بازدید از بخش ابوجلال جنوبی درکنار رودخانه کرخه از توابع شهرستان سوسنگرد، در جمع مردم اظهار کرد: با اتحاد و همدلی می‌توانیم از این بحران عبور کنیم همچنان که در طول این چهل سال پس از انقلاب توانسته‌ایم از بحران‌های زیادی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر حضور حداکثری نیروهای مسلح در مواقع بحران و امدادرسانی به مردم به ویژه در سیل افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی به ویژه ارتش ، سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی با کلیه امکانات از جاری شدن اولین سیل در منطقه گلستان ، لرستان و اهواز وارد عمل شدند و خدمات ارزنده ای را تا کنون انجام داده اند .

فرمانده قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش در خوزستان گفت: مردم با اتحاد و همدلی و توجه به توصیه‌های ستاد مدیریت بحران می‌توانند از این بحران عبور کنند.

وی افزود: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف خوزستان در حال امداد رسانی به مردم هستند و ما تا آخرین لحظه در کنار مردم هستیم و تمام تجهیزات و نیروی انسانی خود را در کنترل سیل احتمالی پای کار آورده‌ایم .

رئیس ستاد ارتش در ادامه با مادران دو شهید دفاع مقدس نیز دیدار کرد و گفت: شهدای شما با جانفشانی در مقابل دشمن ایستادند و نگذاشتند فرهنگ شهادت طلبی، ایثار و اعتقادات دینی ما زیر سوال برود. الان نوبت ماست تا در کنار هم و دست در دست هم از مشکلات و بحران‌ها عبور کنیم .

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد آماده‌سازی چندین اردوگاه در خوزستان برای اسکان ۱۵۰ هزار نفر سیل‌زده رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: چند اردوگاه متمرکز و غیر متمرکز در شهرستان‌های خرمشهر، شوش، حمیدیه، دشت آزادگان و اهواز برای اسکان سیل‌زدگان هماهنگ شده است، این اردوگاه‌ها برای ۱۵۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است. امروز سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همراه سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق سیل‌زده استان بازدید هوایی داشتند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جریان این بازدید، اظهار کرد: چند اردوگاه متمرکز و غیر متمرکز در شهرستان‌های خرمشهر، شوش، حمیدیه، دشت آزادگان و اهواز برای اسکان سیل‌زدگان هماهنگ شده است، این اردوگاه‌ها برای ۱۵۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است. وی عنوان کرد: با هماهنگی صورت گرفته میان نیروهای قرارگاه‌های راهیان‌نور سپاه و بسیج تمام ظرفیت‌ها برای حضور در مناطق سیل‌زده اعلام آمادگی کرده و در ساعات آینده برای کمک‌رسانی به این مناطق اعزام خواهند شد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اردوگاه‌های در نظر گرفته شده مجهز به امکانات هستند و برای رفاه بیشتر سیل‌زدگان اقدامات موثری درنظر گرفته شده است. استقرار موکب‌های تهران در پلدختر/ ۷۰گروه جهادی در خدمت مردم هستند

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) تهران از استقرار موکب‌های اربعین تهران در شهر سیل‌زده پلدختر خبر داد و گفت: ۷۰ گروه جهادی بسیج با ظرفیت ۱۱۰۰ نفر به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

سردار حسن حسن زاده عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تا روز سیزدهم فروردین ماه در گلستان و مازندران مأموریت داشتیم، اظهار داشت: پس از آن مأموریت گرفتیم بیایم به لرستان، با توجه به اینکه نقطه‌ای که بیشترین آسیب را دیده پلدختر است، در این شهر مستقر شدیم.

وی با بیان اینکه با تمام توان و حضور گروه‌های جهادی بسیج، گردان‌های امام حسین (ع)، فاتحین و بیت المقدس در منطقه حضور یافته‌ایم، تصریح کرد: ‬ ۷۰ گروه جهادی خودکافی با تجهیزات و امکانات در پلدختر هستند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) تهران با تاکید بر اینکه بسیج و سپاه خود را خادم مردم می‌داند، افزود: تقاضای زیادی از بسیجیان تهران برای حضور در مناطق سیل زده لرستان داریم، شیفت بندی کرده‌ایم تا گروه‌ها بیایند و خدمت رسانی با نیروهای تازه نفس ادامه یابد.

سردار حسن زاده با اشاره به اینکه در مجموع ‬ ۱۱۰۰ نفر نیروی جهادی در منطقه حضور دارند، لای روبی خیابان‌های فرعی به ویژه منازل مردم را در دستور کار داریم و تا آلام مردم را کاهش ندهیم پای خود را از پلدختر بیرون نمی‌گذاریم، ادامه داد: ‬شهر را به چند قسمت تقسیم کرده‌ایم، امروز بالغ بر ۵۰ درصد منازل را موفق شده‌ایم به طور یدی تخلیه کنیم و گل و لای را از خیابان‌ها به بیرون منتقل کنیم؛ پیش بینی می‌شود ‬مابقی کار طی دو روز آینده انجام شود و بعد هم به سمت مدارس و نهادها و ادارات خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه ۷۰ دستگاه مهندسی کار می‌کنند، یک شبکه توزیع درست کرده‌ایم، تا حدود زیادی بحث توزیع مشکل اساسی داشت و در این راستا ناوگان ۵۰ خودرو سبک درست کرده‌ایم و آذوقه و مواد بهداشتی را منزل به منزل می‌رویم تقدیم می‌کنیم، تصریح کرد: امیدواریم به زودی به بخش تهیه‬ وتوزیع‬ البسه برسیم.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) تهران با تاکید بر اینکه ‬دو روز است موکب های تهران به طور کامل با تجهیزات و نیرو و مواد غذایی در پلدختر مستقر شده‌اند، افزود: به برکت موکب های اربعین ۴۸ ساعت است غذای گرم توزیع می‌کنیم؛ مردم ما شک نکنند تا اقدامات را به حد کفایت نرسانیم و زندگی مردم به حالت عادی برنگردد اینجا را ترک نمی‌کنیم.

پاکسازی نیمی از خانه‌های شهر پل‌دختر/تا عادی شدن اوضاع در کنار سیل‌زدگان می‌مانیم

فرمانده سپاه سیدالشهداء استان تهران با اشاره به پاکسازی نیمی از واحدهای مسکونی شهر پل‌دختر گفت: تا عادی شدن اوضاع در کنار سیل‌زدگان می‌مانیم.

سردار حسن حسن‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه‌های جهادی محله و مسجد محور، گردان‌های امام حسین(ع)، فاتحین و بیت‌المقدس سپاه استان تهران از چند روز گذشته در شهرستان سیل‌زده پلدختر مستقر شده و در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی عنوان کرد: ۷۰ گروه جهادی با استفاده از تجهیزات و امکانات مورد نیاز در حال کمک‌رسانی به شهروندان سیل‌زده پل‌دختری هستند.

فرمانده سپاه سیدالشهداء استان تهران بیان کرد: در مجموع یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در قالب گروه‌های مختلف کار لایروبی و پاکسازی معابر، خیابان‌ها و منازل شهروندان پل‌دختری را انجام می‌دهند، به طوریکه کار پاکسازی نیمی از منازل مردم انجام شده و نیم دیگر طی روزهای آینده به پایان می‌رسد.

سردار حسن‌زاده خاطرنشان کرد: پس از پاکسازی واحدهای مسکونی، کار پاکسازی مدارس، ادارات، بیمارستان‌ها و دیگر مناطق آغاز شده و در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین با فعالیت حدود ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی روند کمک‌رسانی به شهروندان پل‌دختری در حال انجام است.

فرمانده سپاه سیدالشهداء استان تهران از ایجاد شبکه توزیع در پل‌دختر خبر و ادامه داد: از این رو طی ۴۸ ساعت گذشته مواد غذایی و بهداشتی مورد نیاز با مراجعه به درب منازل شهروندان به آن‌ها تحویل داده شده و شبکه توزیع انسجام نسبی یافته است.

سردار حسن‌زاده با اشاره به توزیع غذای گرم توسط موکب‌های استان تهران به سیل‌زدگان اظهار کرد: ۴۸ ساعت است که با استقرار نیروها، تجهیزات و مواد غذایی موکب‌ها کار توزیع غذای گرم بین مردم آغاز شده است.

وی به شهروندان سیل‌زده پل‌دختری اطمینان خاطر داد که تا پایان پاکسازی و دور ریختن کامل گل‌ولای از خانه‌ها و بازگشت زندگی مردم به حالت عادی در کنار آن‌ها خواهند ماند.

با مدیریت دقیق و برنامه ریزی شده، شاهد کمترین خسارت ‌سیل در ایلام بودیم ‌فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایلام از بسترهای حادثه خیز در ایران است و نمره مدیریت استاندار ایلام در حادثه سیل اخیر 20 است‌. سرثیپ «کیومرث حیدری» در دیدار با قاسم سلیمانی دشتکی، اظهار کرد: با وجود اینکه ایلام از بسترهای حادثه خیز در کشور است اما مدیریت دقیق و برنامه ریزی شده ستاد مدیریت بحران ایلام در سیل اخیر موجب شد تا شاهد کمترین خسارت ها در این استان باشیم‌. وی گفت: اقدامات پیشگیرانه و پای کار بودن مسئولان دو اقدام مهم ستاد مدیریت بحران استان بود که نگذاشت علی رغم سیل شدید تلفات انسانی در ایلام داشته باشیم‌. فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: از همان روز اول پای کار بوده ایم و برای کمک رسانی از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم و تا آخر کار در مناطق سیل زده ایلام می مانیم‌.

چند اردوگاه با ظرفیت ۱۵۰ هزار نفر در خوزستان تدارک دیده شد رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: چند اردوگاه متمرکز و غیرمتمرکز برای اسکان سیل زدگان پیش بینی و هماهنگ شده است.

سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین روز یکشنبه در حاشیه بازدید هوایی از مناطق سیل زده خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: همچنین باهماهنگی صورت گرفته نیرو‌های قرارگاه‌های راهیان نور سپاه و بسیج با تمامی ظرفیت‌های خود برای حضور در مناطق سیل زده آمادگی خود را اعلام کرده و در ساعات آینده برای امداد رسانی به این مناطق، اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: تمام اردوگاه‌های اسکانی مجهز به امکانات زیستی بوده و برای رفاه بیشتر سیل زدگان اقدامات موثری صورت گرفته است.

سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سرتیپ پاسدارغلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین روز یکشنبه به صورت هوایی از مناطق سیل زده در خوزستان دیدن کردند.

این بازدید هوایی از مسیر‌های ریلی و جاده ای شهرستان‌های اهواز، شوش، اندیمشک، دشت آزادگان، هویزه و شهر رفیع صورت گرفت. در روز‌های اخیر خروجی سد دز به بیش از سه هزار مترمکعب و سد کرخه به ۲ هزار مترمکعب در ثانیه رسیده است که منجر به آبگرفتگی مناطق پایین دست در خوزستان شده است.

از زمان وقوع سیل تاکنون ۱۷۴ روستا به صورت کلی و جزیی در خوزستان تخلیه شدند و تاکنون ۴۳ اردوگاه اضطراری برپا شده و حدود ۳۰ هزار نفر از سیل زدگان در آن‌ها مستقر شده اند.

فرمانده هوانیروز ارتش: آماده به کارگیری ۴۰ تا ۵۰ فروند بالگرد برای سیل لرستان هستیم امیر سرتیپ خلبان قربانی گفت: آماده هستیم حتی تا تعداد ۴۰ تا ۵۰ فروند بالگرد را برای سیل لرستان بکارگیری کنیم، اما طی روز‌های گذشته تمامی وظایفی که بر دوش هوانیروز گذاشته شده بود به نحو احسن و با بهترین کیفیت با همان تعداد بالگرد موجود، انجام شد.

امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه هوانیروز در جریان سیل استان لرستان، وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد، گفت: هوانیروز در لرستان نزدیک به 700 سورتی و حدود 300 ساعت پرواز انجام داد که این تعداد ساعت پرواز جدای از پرواز بالگرد‌های هلال احمر و چند فروند بالگرد سپاه بود.

وی با بیان اینکه هوانیروز اقدامات اولیه را تا زمان باز شدن راه‌های مهم زمینی در لرستان انجام داد اظهار کرد: طبق گزارشی که به ما دادند، تقریبا اکثر راه‌های زمینی لرستان باز شده است.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه طی یکی دو روز گذشته پس از پایان تمامی ماموریت‌های هوانیروز در زمینه جابجایی مصدومان و انتقال آذوقه، بالگرد‌های هوانیروز مسئولان، مردم عادی و کسانی که مشکل خاصی نداشتند را هم جابجا می‌کرد، گفت: بالگرد‌های هوانیروز طی روز‌های گذشته نزدیک به 3 هزار نفر را در مناطق صعب‌العبور لرستان جابجا کردند.

امیر قربانی با بیان اینکه روال بکارگیری بالگرد‌های هوانیروز در مواقع بحرانی اینگونه است که ستاد بحران نیازمندی‌های خود را به ستاد کل نیرو‌های مسلح اعلام می‌کند و ستاد کل نیز به نیروی زمینی و هوانیروز امریه می‌دهد، عنوان کرد: هوانیروز مشکلی در بکارگیری تعداد بالای بالگرد ندارد.

وی تاکید کرد: ما آماده هستیم حتی تا تعداد 40 تا 50 فروند بالگرد را برای سیل لرستان بکارگیری کنیم، اما طی روز‌های گذشته تمامی وظایفی که بر دوش هوانیروز گذاشته شده بود اعم از جابجایی مصدومان، انتقال آذوقه و بازدید هوایی مسئولان، به نحو احسن و با بهترین کیفیت با همان تعداد بالگرد موجود، انجام شد و موضوع خاص دیگی نبود که ما بخواهیم همچنان در منطقه بمانیم.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: با تمام این تفاسیر هنوز هم 3 فروند بالگرد هوانیروز در لرستان مستقر است تا اگر نیاز ضروری پیش آمد وارد عمل شوند.

امیر قربانی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام تمرکز هوانیروز بر سیل احتمالی استان خوزستان معطوف شده است.

راه اندازی موکب قرارگاه حمزه سید الشهدا در معمولان فرمانده قرارگاه شمالغرب سپاه از راه‌اندازی موکب این قرارگاه در شهر معمولان خبر داد.

سردار محمد تقی اوصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه، اظهار داشت: قرارگاه حمزه یک موکب در شهر معمولان ایجاد کرده است. وی افزود: نیروی زمینی سپاه از ابتدای وقوع سیل در مناطق مختلف کشور پای کار بوده است و فرمانده نیروی زمینی سپاه در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است‌.

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا نیروی زمینی سپاه با اشاره به اقدامات گروه‌های مهندسی نیروی زمینی سپاه در منطقه عنوان داشت: گروه‌های مهندسی نیروی زمینی سپاه از جمله گروه 43 امام علی، گروه 40 صاحب الزمان و گروه 42 قدر در امر راهگشایی مسیرها و امدادرسانی در حوزه مهندسی فعالیت می‌کنند.

سردار اوصانلو تاکید کرد: نیروی زمینی سپاه و قرارگاه‌های حمزه و عاشورا در این منطقه به صورت جدی فعالیت می‌کنند و در امر پشتیبانی و اقدامات مهندسی نقش آفرینی کردند.

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا تصریح کرد: گروه‌های جهادی از بسیج و نیروی زمینی سپاه، خانه به خانه در حال تمیز کردن منازل مردم هستند و اگر کارها به خوبی پیش برود تا یک هفته آینده خیلی از مشکلات حل می‌شود.

اقدامات سپاه در سیل اخیر قابل تقدیر بود / ارتش و سپاه ارتشی الهی

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اقدامات سپاه در استان ایلام برای مناطق سیل زده و سیل زدگان قابل تقدیر و تحسین است که به بهترین صورت ممکن و با بهترین توانمندی صورت گرفته و پاسداران عزیز هم در نهایت اخلاص در حال کار و تلاش هستند.

میر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ایلام اظهار کرد: ارتش و سپاه هر دو یک لشکر الهی هستند که از یک فرماندهی واحد نیز برخوردار هستند.

وی افزود: نه در حوادث مربوط به سیل و زلزله، بلکه در تمام موضوعات وحدت و یکپارچگی و یک لشکر الهی بودن را حفظ کردیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: اقدامات سپاه در استان ایلام برای مناطق سیل زده و سیل زدگان قابل تقدیر و تحسین است که به بهترین صورت ممکن و با بهترین توانمندی صورت گرفته و پاسداران عزیز هم در نهایت اخلاص در حال کار و تلاش هستند و ما نیز در کنار آنان هستیم.

حیدری ادامه داد: هیچ اختلافی میان ارتش و سپاه وجود ندارد بلکه هر دو در کنار هم در حال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند و این دشمن است که همیشه به دنبال روزنه نفاق است.

با بیان اینکه دشمن قدرتمند بودن ما را دریافته و از آن واهمه دارد، بیان کرد: وحدت مثال زدنی سپاه و ارتش باعث شده تا همیشه نقشه‌های دشمنان خنثی شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها