همه کلینیک‌های زیبایی متخلف هستند!

کد خبر: 594388

مدیر کل نظارت و ‎اعتباربخشی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت طی آیین نامه‌های خاص خود فقط به کلینیک‌های کاشت مو، پوست و مو مجوز می‌دهد و در کل کلینیکی با نام کلینیک زیبایی در کشور نداریم و تمام کلینیک‌هایی که خود را کلینیک زیبایی معرفی می‌کنند متخلف هستند.

روزنامه آرمان: مدیر کل نظارت و ‎اعتباربخشی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت طی آیین نامه‌های خاص خود فقط به کلینیک‌های کاشت مو، پوست و مو مجوز می‌دهد و در کل کلینیکی با نام کلینیک زیبایی در کشور نداریم و تمام کلینیک‌هایی که خود را کلینیک زیبایی معرفی می‌کنند متخلف هستند.
محمد حسین میردهقان افزود: در مراکز پزشکی براساس تعاریفی که وزارت بهداشت در آیین نامه‌ها انجام داده است، هر مرکزی برای هر اقدامی باید مجوز خاص خود را داشته باشد. برای مثال وزارت بهداشت فقط به بیمارستان‌ها تمام مجوز‌های مربوطه را می‌دهد. مثلا بیمارستان‌های قلب مجوز دارند تا تمام فعالیت‌های در این زمینه را انجام دهند. به عبارتی باید در چارچوب استاندارد خودشان کار کنند. او متذکر شد: علاوه بر بیمارستان‌ها مراکز جراحی محدود را داریم که این مراکز باید خیلی از قوانین و شرایط را باید رعایت کنند و به عبارتی فقط برخی از اعمال را که مصوب است و لیست آن در اختیار همه قرار دارد و حتی در سایت وزارت بهداشت موجود است انجام دهند. البته لازم به ذکر است این مراکز باید دقت داشته باشند تا افرادی که بیماری‌های زمینه ای دارند را نباید عمل کنند. به طور مثال چندی پیش خبری مبنی بر مرگ زنی که زیرعمل لیپوساکشن جان داد، به گوش همه رسید.
طی بررسی‌هایی که شد، این فرد دچار بیماری زمینه ای بود که علاوه بر آن اثر قصور پزشکی که در آن کلینیک انجام شد، باعث مرگ او شد. لازم به ذکر است آن کلینیک پروانه‌اش به دادستانی ارجاع داده شد و هنوز هم در قوه قضائی پرونده اش باز است و پروانه پزشکی دکتر مربوطه از طرف نظام پزشکی معلق است و تا زمان وضعیت دقیق این پرونده این کلینیک پلمب شده است. به گزارش جام جم آنلاین، مدیر کل نظارت و ‎اعتباربخشی وزارت بهداشت یاد آوری کرد: لازم به ذکر است هر مرکز پزشکی باید مجوز خود و تابلویی را که مربوط به مجوز مرکز است در معرض دید همه قرار دهد و همچنین پروانه بهره برداری آن باید در اختیار مسئول فنی مرکز قرار گیرد، اما گاهی شاهد تخلفاتی از سوی مراکز جراحی محدود هستیم و در صورت مشاهده و شکایت به شدت برخورد خواهیم کرد و من به شخصه از مردم خواهشمندم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکایت با شماره ۱۵۹۰به ما اطلاع رسانی کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها