معاون وزیر بهداشت: نظام سلامت باید اجتماعی شود

کد خبر: 887511

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای سلامت شهرستان ایرانشهر گفت: باید با مشارکت آحاد مردم نظام سلامت اجتماعی شود.

معاون وزیر بهداشت: نظام سلامت باید اجتماعی شود

خبرگزاری مهر: سید محمد هادی ایازی عصر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: باید با مشارکت آحاد مردم نظام سلامت اجتماعی شود.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اگر ما نتوانیم مشارکت مردم را در توسعه سلامت داشته باشیم باید فقط و فقط تخت بیمارستان در کشور اضافه کنیم.

وی گفت: امروز هیچ کشور توسعه یافته‌ای به دنبال افزایش تخت بیمارستان نیست بلکه تلاش می‌کنند با آگاهی بخشی و مشارکت مردم و آموزش از بیمار شدن مردم جلوگیری کنند.

ایازی با اشاره به اینکه باید سواد سلامت در بین مردم بالا برود تا بیماری‌ها کاهش یابد، ادامه داد: علاوه بر سلامت جسم باید به سلامت روح و روان، سلامت اجتماعی و معنوی مردم نیز توجه کرد.

وی با تاکید بر همکاری تمام ادارات ونهاد‌ها در ارتقای سلامت منطقه تصریح کرد: همکاری بین بخشی به مفهوم استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهاد‌ها به نفع سلامت، ایجاد عدالت در سلامت و کاهش نابرابری‌ها و افزایش دسترسی مردم به مراکز سلامت است.

نبی بخش داودی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر هم با اشاره به خدمت ارزنده نظام در منطقه گفت: خدمات بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید در استان همچون خورشید می‌درخشد.

وی افزود: امروز دورترین روستای منطقه نیز از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار است که باید شکر گذار این همه نعمت بود.

فرماندار ایرانشهر با اشاره بر لزوم افزایش تعداد سازمان‌های مردم نهاد در این شهرستان گفت: در بسیاری از حوزه‌هایی که سمن‌ها و مردم ورود پیدا کرده اند، شاهد افزایش کارایی فعالیت‌ها و کاهش تصدی گری بخش دولتی بوده ایم.

وی خبر از تشکیل اتاق فکر مخصوص سمن‌ها در فرمانداری ایرانشهر داد و گفت: زیبایی زندگی به این است که در مقابل دیگران احساس مسئولیت کنیم.

داودی با اشاره به اینکه سمن‌ها حلقه اتصال بین مردم و مسئولان جهت کمک به جامعه و مردم هستند، اظهار داشت:همه ما می‌توانیم عضو سمن‌ها شویم بطوری که هر کس می‌تواند از نفوذ کلام، قلم و مالش کمکی انجام دهد.

گفتنی است، در سفر معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان ایرانشهر، مرکز ساختمان سمن‌های «مکران» افتتاح شد، همچنین افتتاح اداره معاونت اجتماعی دانشکده علوم پزشکی، افتتاح ۱۰ سرای محله در حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و کلنگ زنی ساختمان همراه سرای بیمارستان ایران از جمله دیگر برنامه‌های این سفر بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها