ادعای مرکل درباره کمک رسانی به مردم افغانستان

کد خبر: 1091812

صدراعظم آلمان با ادعای تلاش کشورش برای کمک رسانی به مردم افغانستان، گفت برای دستیابی به این هدف، مذاکره با طالبان ضروری است.

ادعای مرکل درباره کمک رسانی به مردم افغانستان

به نقل از اسوشیتدپرس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان طی سخنانی گفت که در حال حاضر، تمرکز برلین بر روی رساندن کمک های انسانی به مردم افغانستان و تلاش برای کمک به آن دسته از کارکنان دولت سابق این کشور است که طی دو هفته گذشته موفق به خروج از خاک افغانستان نشده اند.

بر اساس این گزارش، مرکل همچنین با بیان اینکه آلمان طی یک ماه گذشته بیش از ۵ هزار شهروند افغانستان را از خاک این کشور خارج کرده، گفت هنوز مشخص نیست چه تعداد از کارکنان دولت سابق افغانستان که همچنان در این کشور حضور دارند، مایل به ترک خاک افغانستان هستند.

صدراعظم آلمان در عین حال تاکید کرد علیرغم وجود هیچگونه روابط دیپلماتیک میان برلین و طالبان، مذاکره با رهبران طالبان برای اطلاع از آمار دقیق کسانی که مایل به ترک خاک افغانستان هستند، ضروری است./مهر

صدراعظم آلمان امروز سه شنبه گفت، مذاکرات با قطر و ترکیه در مورد از سرگیری فعالیت فرودگاه کابل در دست انجام است و برلین آماده ارائه کمک فنی است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما درباره اینکه چه زمانی فرودگاه کابل دوباره آغاز به کار خواهد کرد، در حال مذاکره با قطر و ترکیه هستیم. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان این را آشکار گفته است که دولت آلمان آماده ارائه کمک فنی است.   

صدراعظم آلمان همچنین گفت، فرودگاه کابل اهمیت فوق‌العاده‌ای برای افغانستان از نقطه نظر دریافت کمک پزشکی و بشردوستانه دارد.

آنگلا مرکل همچنین گفت، آلمان نه تنها شهروندان افغان را که با ارتش و نیروهای مدنی در این کشور همکاری داشتند، می‌پذیرد بلکه دیگر افغان‌هایی که به پناهندگی نیاز دارند، قبول می‌کند.

صدراعظم آلمان اندکی پس از رایزنی با همتای اتریشی خود گفت: اکنون باید ببینیم چه کسانی در مرحله تخلیه که به تازگی به پایان رسیده است، به اینجا رسیده‌اند. ما همیشه گفته‌ایم که می‌خواهیم نه تنها کارکنان محلی بلکه افرادی را که در همکاری با آلمان به نحوی خاص درگیر بودند، بپذیریم... همه ما شرایط را در فرودگاه کابل مشاهده کرده‌ایم. افرادی که به پناهندگی نیاز دارند هم پذیرفته شدند.

به گفته مرکل، آلمان تا ۴۰ هزار تن از کارکنان محلی را از افغانستان خارج کرد. صدراعظم آلمان گفت: ما در حال حاضر روی کارکنان محلی که تعدادشان بیش از ۳۰۰ تن است و ممکن است بین ۱۰ هزار تا ۴۰ هزار تن باشند، تمرکز کرده‌ایم. ممکن است همه آنها نخواهند از افغانستان خارج شوند. این عمدتا به شرایطی بستگی دارد که طالبان ایجاد می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها