پیش بینی رئیس سابق موساد درباره جنگ میان آمریکا و چین

کد خبر: 1098803

افراییم هالوی با اشاره به تنش‌ها میان آمریکا و چین مدعی شد که جنگ جهانی سوم در راه است!

پیش بینی رئیس سابق موساد درباره جنگ میان آمریکا و چین

به نقل از رای الیوم، «سناریو وحشت» نامی که «افراییم هالوی» رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» بر روی مقاله خود گذاشته است، او این مقاله را در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشته و در خصوص کتابی که به تازگی در آمریکا به اسم «جنگ جهانی بعدی ۲۰۳۴» منتشر شده، صحبت کرده است.

هالوی در این مقاله می‌نویسد: نویسندگان این کتاب دو تن از فرماندهان سابق ناتو و ارتش آمریکا هستند. «رابرت گیتس» فرمانده سابق ارتش آمریکا در معرفی این کتاب گفته است «ما درباره مسئله‌ای صحبت می‌کنیم که بدون استثنا منتظریم اتفاق بیفتد و این یک هشدار بزرگ است برای روند پرشتابی که به سوی یک جنگ تمام عیار کشیده می‌شود.»

رئیس سابق موساد نیز در این خصوص مدعی شد: سناریوی وحشت ممکن است دور به نظر برسد، اما متاسفانه به واقعیت می‌پیوندد و سال ۲۰۳۴ فوران آن خواهد بود، دو قدرت بزرگ جهان در شرف جنگ جهانی سوم هستند و این جنگ دامن‌گیر کل جهان خواهد شد از دریای چین جنوبی تا واشنگتن.

او در ادامه می‌افزاید: اسرائیل نیز این خطر را حس کرده و با عادی‌سازی روابط خود با کشور‌های خلیجی برای خود امنیت می‌خرد. درست است که کتاب مذکور از روی تخیل نوشته شده است، اما وقوع آن دور از ذهن نیست.

آمریکا به تازگی با استرالیا و انگلیس یک قرارداد نظامی امضا کرده است که به موجب آن باید برای استرالیا زیردریایی‌های هسته‌ای ساخته شود، استرالیا نیز با امضای این قرارداد توافقنامه‌ خود را با فرانسه برهم زده که موجب عصبانیت مقامات فرانسه شده است. با این حال آمریکا در عوض از پشت خنجر زدن به متحد خود قصد دارد آسیای میانه و دریای چین را به وسیله استرالیا زیر نظر بگیرد. به گفته برخی از کارشناسان دلیل اصلی خروج آمریکا از افغانستان و تحمل فشار‌ها و تحقیر‌های زیاد آن مقابله با چین و لشکرکشی به آسیای میانه بوده است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها