اولتیماتوم وزیر خارجه سوریه به ترکیه

کد خبر: 1102178

وزیر خارجه سوریه در سخنانی ترکیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی را در اشغال برخی مناطق سوریه در یک ردیف قرارداد و گفت که دمشق در نهایت خاک سوریه را بازپس خواهد گرفت.

اولتیماتوم وزیر خارجه سوریه به ترکیه

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه امروز (دوشنبه) با سفر به «بلگراد» پایتخت صربستان در مراسم شصت و ششمین سالگرد تأسیس جنبش عدم متعهد حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، او در سخنرانی خود گفت که برخی کشورها همچنان تحت عنوان «ائتلاف بین‌المللی  مبارزه با تروریسم داعش» به دنبال اجرای طرح‌های ژئوسیاسی خود در سوریه و منطقه هستند و در این میان ترکیه به وضوح با جذب تروریست‌ها از اقصی نقاط جهان و تلاش برای نابودی سوریه، به دنبال امیال استعماری خود است.

وزیر خارجه سوریه در ادامه به قطع آب ساکنان شمال شرق سوریه اشاره کرد و گفت که ترکیه برای بیست و پنجمین بار مانع از رسیدن آب به ایستگاه پمپاژ «علوک» شده و میزان آب ورودی از رود فرات به سوریه را کاهش داده است که این اقدامات ضمن وارد آوردن خسارات جبران ‌ناپذیر به زندگی میلیون‌ها سوری، بر خلاف منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است.

فیصل المقداد افزود: «سوریه با قدرت در مقابل مصادیق مختلف اشغالگری و تجاوز آمریکا، ترکیه و اسرائیل خواهد ایستاد و به بازگردانی اراضی اشغالی خود و مبارزه با تروریسم در چارچوب قانون اساسی و قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.»

او سپس به تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه اشاره کرد و گفت که برخی کشورها پس از اینکه با ابزار نظامی و تروریسم نتوانستند به اهداف خود برسند و تحت عنوان «قانون قیصر» دست به تروریسم اقتصادی علیه سوریه زده است.

وزیر خارجه سوریه در بخش پایانی به موضوع اشغال منطقه جولان پرداخت و همزمان با برگزاری نشست رژیم صهیونیستی دراین منطقه با هدف افزایش شهرک‌سازی‌ها گفت که موضع دمشق در بارپس‌گیری جولان و در ادامه حمایت از مردم فلسطین ثابت است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها