روسیه: آمریکا باید با لغو تحریم‌های ایران به وعده‌های خود عمل کند

کد خبر: 1119783

ماریا زاخارووا اعلام کرد: دلیلی برای تعلل ایرانی‌ها در مذاکرات نمی‌بینیم و آمریکا باید با لغو تحریم‌ها به وعده‌های خود عمل کند.

روسیه:  آمریکا باید با لغو تحریم‌های ایران به وعده‌های خود عمل کند

 به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) با اشاره به روند مذاکرات وین، اعلام کرد که شواهدی مبنی بر اینکه طرف ایرانی در مذاکرات تعلل می‌کند، دیده نمی‌شود.

زاخارووا در نشست خبری روزانه خود گفت: «ما شاهد اراده و پشتکار هیئت‌های مذاکره کننده در وین برای دستیابی هر چه سریعتر به توافق هستیم. از طرفی بعضی‌های می‌گویند که ایران در روند مذاکرات مانع تراشی می‌کند اما ما چنین نظری نداریم  و دلیلی برای اینکه ایران باعث کند شدن روند مذاکرات شود، نمی‌بینیم.»

او در ادامه به عدم لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: «تحریم‌ها همچنان باقی است. واشنگتن باید وعده‌های مکرر خود در مورد بازگشت به برجام را با اقدامات عملی نشان دهد.»

 

قابل ذکر است که هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه، ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شده است. در این دور از مذاکرات، مقامات ایران بر لغو تحریم‌های آمریکا تمرکز دارند.

برخی مقامات اروپایی اعلام کرده اند که اختلافات بین طرف‌های مذاکره کننده و ایران در حال کاهش است و احتمال دارد تا فوریه ۲۰۲۲ به توافقی دست یابند.

به دلیل تعطیلات پایان سال میلادی گفت‌وگو‌های جاری وین تا پنجشنبه، ۹ دی‌ ماه ادامه یافت و قرار است پس از تنفسی سه روزه (از جمعه تا یکشنبه)، مذاکرات از روز دوشنبه هفته آینده ادامه یابد./باشگاه خبرنگاران

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها