خبر جانسون از کمک‌های مالی و نظامی جدید به اوکراین

کد خبر: 1139830

نخست وزیر انگلیس که به اوکراین سفر کرده، از کمک‌های مالی و نظامی جدید به این کشور خبر داد.

خبر جانسون از کمک‌های مالی و نظامی جدید به اوکراین

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که در سفری غیرمنتظره به کی‌یف، پایتخت اوکراین سفر کرد، از بسته جدید کمک‌ها به اوکراین خبر داد.

به گزارش الجزیره، بوریس جانسون گفت: ما در حال کار بر روی بسته جدیدی از کمک‌های مالی نظامی جدید برای حمایت از اوکراین علیه روسیه هستیم.

بوریس جانسون گفت: من به کی‌یف سفر کردم تا حمایت پایدار خود را از ملت اوکراین نشان دهم و بزودی بسته جدیدی از کمک‌های مالی و نظامی را تقدیم خواهیم کرد.

جانسون همچنین از اعطای قرض به اوکراین از سوی بانک جهانی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار سخن گفت. نخست وزیر انگلیس گفت: به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و به خصوص ثروتمندان این کشور ادامه خواهیم داد.

بوریس جانسون همچنین کمک نظامی جدیدی به اوکراین شامل ۱۲۰ خودروی زرهی و یک سامانه موشکی ضد کشتی ارائه کرد.

گفتنی است ساعتی پیش رسانه‌های خبری اعلام کردند «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس، امروز (شنبه) سفری غیرمنتظره به اوکراین داشته و در بحبوحه تنش‌ها در این کشور، با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، دیدار کرده است.

روزنامه ایندیپندنت با اعلام دیدار این دو مقام ارشد، نوشت: «بوریس جانسون در دیدار امروز مقابل زلنسکی نشسته بود و پرچم انگلیس و اوکراین نیز پشت سر آن‌ها دیده می‌شد. گفته می‌شود این اولین‌بار از زمان حمله روسیه به اوکراین است که دو مقام با یکدیگر دیدار می‌کنند.»/باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها