امارات و عربستان به نشست اضطراری وزیران عرب نرفتند

کد خبر: 1142296

وزرای خارجه امارات و عربستان از شرکت در نشست اضطراری کمیته وزیران عرب درباره تحولات قدس اشغالی امتناع کردند.

امارات و عربستان به نشست اضطراری وزیران عرب نرفتند

وبسایت خبری عربی ۲۱ گزارش داد وزرای خارجه امارات و سعودی در نشست اضطراری که امروز برای کمیته وزیران عربی برنامه‌ریزی شده بود، شرکت نکردند.

وبسایت اردنی «مدار الساعه» هم اعلام کرد که رمطان لعمامره، وزیر امور خارجه الجزایر به علت مشکلات پزشکی در این نشست حضور نیافت و نماینده این کشور در اتحادیه عرب به جای او در این نشست شرکت کرد.

فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان معاونش را به این نشست فرستاد و به جای عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات نیز وزیر کشور امارات در این نشست حضور پیدا کرد.

نشست اضطراری کمیته وزیران کشور‌های عربی برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، ساعاتی پیش به ریاست ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در امان پایتخت این کشور  برگزار شد. این کمیته در چهارمین نشست خود از زمان تأسیس، وضعیت خطرناک قدس و مسجدالاقصی و راه‌های توقف تشدید حملات رژیم صهیونیستی و بازگرداندن آرامش را بررسی کرد.

این کمیته در پایان نشست اضطراری خود در امان، اقدامات صهیونیست‌ها برای تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی در قدس اشغالی را محکوم کرده و از شورای امنیت و جامعه بین المللی خواست تا هرچه سریعتر برای توقف حملات صهیونیست‌ها به فلسطینیان و نمازگزاران در مسجدالاقصی و قدس اشغالی اقدام کنند.

کمیته وزیران عربی که توسط شورای وزیران اتحادیه عرب در سال ۲۰۲۱ تشکیل شد شامل کشور‌های مصر، مغرب، تونس، الجزایر، تشکیلات خودگردان فلسطین، دولت قطر و دبیرکل اتحادیه عرب می‌شود./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها