سفر گروسی به سرزمین‌های اشغالی

کد خبر: 1151676

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شب گذشته وارد سرزمین‌های اشغالی شد و امروز قرار است با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کند.

سفر گروسی به سرزمین‌های اشغالی

دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد سرزمین‌های اشغالی شده است. گروسی قرار است امروز با بنت و دیگر مقامات این رژیم دیدار کند.

به گزارش نشریه تایمز اسرائیل، جزئیات بیشتری از این دیدار‌ها هنوز منتشر نشده است اما پیش‌بینی می‌شود مذاکرات وین و برنامه هسته‌ای ایران محور اصلی دیدار‌های امروز باشد. رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر تلاش کرده است در پیشرفت مذاکرات مانع‌تراشی کند. این رژیم اخیرا مدعی تلاش ایران برای مخفی‌سازی برنامه‌های هسته‌ای خود شده است.

سفر مدیر کل آژانس انرژی اتمی به اراضی اشغالی و ابراز نگرانی مقامات صهیونیست از برنامه هسته‌ای کشورمان در حالی رخ می‌دهد که این رژیم خود از دهه ۱۹۶۰ دارای تسلیحات هسته‌ای است و هرگز پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) را امضا نکرده است.

به گفته سازمان «ان تی آی» که در راستای مبارزه با تهدیدات هسته‌ای فعالیت می‌کند، این رژیم طیف متنوعی از موشک‌های بالستیک، کروز و سامانه‌های دفاعی موشکی را تولید و مستقر کرده است. تخمین زده می‌شود انبار‌های این رژیم چیزی بین ۸۰ تا ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای داشته باشد.

سنگ اندازی مقامات صهیونیست بر سر مذاکرات وین که مدتی است متوقف شده در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اعتراف به استفاده صلح‌آمیز ایران از انرژی هسته‌ای گفت: «همانطور که دولت قبلی در زمان خروج از توافق اذعان کرد، ایران به تعهدات خود پایبند بود. این کشور اورانیوم را بیش از ۳.۶۷ درصد غنی سازی نمی‌کرد، تنها ۵ هزار و ۶۰ سانتریفوژ نسل اول خود و تعداد بسیار محدودی سانتریفوژ‌های تحقیق و توسعه را راه اندازی کرده بود و البته اجازه جامع‌ترین بازرسی بین المللی سرزده از هر نقطه را داده بود».

پیش از این آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان برای نشست شورای حکام سازمان ملل که هفته آینده برگزار می‌شود، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تنظیم کرده و در آن از ایران خواسته بودند تا به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم کشف شده از سه سایت هسته‌ای ایران پاسخ دهد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این اقدام کشورهای غربی در پیامی نوشت: زمان آن است که سه کشور اروپایی و آمریکا از به خواب زدن تعمدی خود دست بردارند. آن‌ها یا می‌توانند گزینه دیپلماسی را دنبال کنند و یا در جهت مخالف اقدام کنند. ما برای هر دو آماده‌ایم. رژیم اسرائیل به عنوان دشمن شماره یک برجام، نفی‌کننده ان‌پی‌تی و تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه و شمال آفریقاست. ما این را می‌دانیم. جهان هم می‌داند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها