ترکیه چند پایگاه نظامی در اقلیم کردستان عراق دارد؟

کد خبر: 1152664

یک کارشناس امنیتی عراقی اعلام کرد که ارتش ترکیه در شرایط کنونی ۵۰ پایگاه نظامی در اقلیم کردستان عراق دارد که بزرگترین آنها در استان دهوک است.

ترکیه چند پایگاه نظامی در اقلیم کردستان عراق دارد؟

به نقل از وبگاه المعلومه، «هاوکار الجاف» کارشناس امنیتی کُرد با اشاره به حضور گسترده نظامی ترکیه در اقلیم کردستان عراق، تاکید کرد: ارتش ترکیه ۵۰ پایگاه مختلف نظامی در مناطق اقلیم دارد که ۲۱ پایگاه از آنها، پایگاه‌های اصلی محسوب می‌شوند.

وی افزود: این ۵۰ پایگاه نظامی در منطقه مابین دو شهر دهوک و اربیل در نوار مرزی اقلیم کردستان عراق قرار دارند. همچنین ارتش ترکیه دهها مرکز اطلاعاتی و جاسوسی در داخل اقلیم کردستان عراق ایجاد کرده که فعالیت‌های آنها در پوشش نمایندگان جامعه مدنی و یا شرکت‌های تجاری انجام می‌شود.

کارشناس امنیتی عراقی افزود: بزرگترین پایگاه نظامی ارتش ترکیه در اقلیم کردستان عراق در منطقه کانی ماسی در استان دهوک قرار دارد. پس از این پایگاه، پایگاه بزرگ دیگری در منطقه سیدکان در استان اربیل قرار دارد.

وی با اشاره به حضور دستکم ۱۰ هزار نظامی ترکیه در اراضی عراق، افزود: ارتش ترکیه در روزهای عراق بر تحرکات خود در شمال عراق افزوده است.

گفتنی است حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اخیراً خواستار لغو توافق امضا شده در زمان رژیم بعثی میان آنکارا و بغداد شده است. براساس این توافق که از سوی صدام مورد موافقت قرار گرفت نظامیان ترک اجازه دارند در راستای اهداف امنیتی خود تا ۱۰ کیلومتر وارد اراضی عراق شوند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها