واکنش وئام وهاب به پیشنهاد سیدحسن نصرالله درباره واردات سوخت ایرانی

کد خبر: 1164368

وئام وهاب رئیس حزب توحید عربی لبنان از سخنان اخیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله در ارتباط با بهره مندی لبنان از سوخت ایرانی استقبال کرد.

واکنش وئام وهاب به پیشنهاد سیدحسن نصرالله درباره واردات سوخت ایرانی

 به نقل از وبگاه النشره، وئام وهاب رئیس حزب توحید عربی لبنان به سخنان اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ارتباط با واردات سوخت از ایران واکنش نشان داد.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد دبیرکل حزب الله لبنان، تاکید کرد: پیشنهاد سید حسن نصرالله درباره واردات سوخت از ایران، یک تحول مثبت است که باید در مرحله اجرایی قرار گیرد.

وی افزود: البته کسانی که مخالف چنین اقدامی در زمینه واردات سوخت از ایران هستند، باید بر ملأ شوند.

وهاب تاکید کرد: من مخالفت با این پیشنهاد را خیانت به مردم لبنان و منافع آنها می دانم، چون سوخت وارد شده از عراق به لبنان تا پایان ماه آگوست کفاف می‌دهد، پس باید از سوخت ایرانی استقبال کنیم.

گفتنی است سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته در گفتگو با المیادین تاکید کرد: من آمادگی دارم که سوخت مجانی از ایران برای رفع نیاز نیروگاه‌های تولید برق لبنان فراهم کنم، البته در صورتی که دولت لبنان با این پیشنهاد موافقت کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه ضمن ابراز تأسف شدید، افزود: در لبنان جسارت سیاسی لازم برای اجرای چنین تصمیمی وجود ندارد، چون آنها از تحریم‌های آمریکا علیه خود و خانواده شأن هراس دارند./مهر

 وزیر لبنانی در واکنش به پیشنهاد نصرالله؛ از هبه کشورهای دوست استقبال می‌کنیم

وزیر انرژی لبنان در واکنش به پیشنهاد دبیرکل حزب‌الله مبنی بر تأمین سوخت از ایران گفت، بیروت از هبه همه کشورهای دوست استقبال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان امروز (سه شنبه) در اظهاراتی گفت، لبنان از «هبه» همه کشورهای دوست در جهان استقبال می‌کند.

بر اساس گزارش «العهد»، وی افزود، وزارت انرژی لبنان مشخصات سوخت مورد نیاز کارخانه‌های تولیدی را آماده کرده و آنها را در اختیار طرف‌های مربوطه و نیز بر سایت وزارتخانه قرار خواهد داد.

ولید فیاض تصریح کرد، نیروگاه‌های برق به هر لیتر سوخت نیاز دارند و این موضوع بویژه با افزایش دمای هوا در تابستان بر کسی پوشیده نیست.

«وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» لبنان پیشنهاد «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله برای تأمین سوخت از ایران را تحول مثبت بزرگ خواند.

بر اساس گزارش «النشره»، وی افزود، این پیشنهاد باید اجرایی شود و همه کسانی که به آن مخالفت می‌کنند باید رسوا شوند.

وهاب تصریح کرد: من مخالفت با این پیشنهاد را خیانت به مردم و منافع آنها می‌دانم زیرا سوخت عراقی (سوختی که لبنان از عراق خریداری کرده) آخر آگوست تمام خواهد شد؛ از سوخت ایرانی استقبال می‌کنیم.

نصرالله در سخنرانی دیشب (دوشنبه شب) با اشاره به اینکه درباره کاریش، حزب الله اقدامات خود را با سوریه، ایران یا سایر همپیمانان خود هماهنگ نمی‌کند، ادامه داد: درباره نفت، مشکل از ما نیست، بلکه دولت لبنان مشکل اصلی است. من حاضرم که از ایران سوخت وارد کنم، به شرط اینکه دولت لبنان این مسئله را بپذیرد. اما هیچ کس در لبنان جرأت انجام این کار را ندارد؛ زیرا از تحریمهای آمریکا علیه خانواده خود می‌ترسد. امروز ممکن است شرکتهای روسی و ایرانی آماده همکاری با لبنان باشند، ولی این جرأت در دولت وجود ندارد.

انتهای پیام/م

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها