پاپ درباره اوکراین و صلح با ژنرال آمریکایی صحبت کرد

کد خبر: 1240272

پاپ و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره جنگ اوکراین و امیدواری‌ها برای صلح، در واتیکان صحبت کردند.


پاپ درباره اوکراین و صلح با ژنرال آمریکایی صحبت کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پس از دیدار و گفت‌وگو با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به خبرنگاران گفت، این سفر به منزله توافقی بزرگ برای اوست.

این ژنرال آمریکایی که در حال سفر به چندین کشور اروپایی است همچنین گفت، پاپ به شدت نگران تلفات در اوکراین به ویژه غیرنظامیان از زمان حمله روسیه به این کشور در فوریه ۲۰۲۲ است.

مارک میلی همچنین به شدت از روسیه بابت به راه انداختن "کارزار ترس" علیه غیرنظامیان در اوکراین از جمله هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی به عنوان بخشی از استراتژی جنگ انتقاد کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان نیز تجارت بین المللی سلاح را به صورت کلی محکوم کرد اما سال گذشته میلادی گفت این از نظر اخلاقی مشروع است که کشورها به تامین سلاح برای اوکراین بپردازند تا به این کشور در دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه کمک کنند.

ژنرال میلی که اواخر سال جاری میلادی بازنشسته می‌شود در نوامبر سال گذشته میلادی با مطرح کردن پیروزی زودهنگام ارتش اوکراین و احتمال یک راه حل سیاسی برای پایان این جنگ خبرساز شده بود.

فرانسیس از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین خواسته تا با روسیه گفت‌وگو کند اما زلنسکی می‌خواهد که واتیکان از طرح صلح کی‌یف حمایت کند که شامل احیای حق حاکمیت اوکراین، خروج نیروهای روسی و توقف اقدامات خصمانه در کنار احیای مرزهای کشور اوکراین است.

پاپ ۸۶ ساله همچنین نماینده خود را به مسکو، کی‌یف و واشنگتن فرستاده تا درباره کمک‌های بشردوستانه و بازگشت کودکان اوکراینی شرایط گفت‌وگو را فراهم کند.

کی‌یف تخمین می‌زند قریب به ۱۹ هزار و ۵۰۰ کودک از فوریه ۲۰۲۲ به روسیه یا کریمه برده شده‌اند که این اقدام را به عنوان اخراج غیرقانونی، محکوم می‌کند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها