هاآرتص: نتانیاهو فقط بلد است نیش بزند

کد خبر: 1254753

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با توصیف «بنیامین نتانیاهو» به عقرب، در سرمقاله‌ای انتقادی نوشت: نخست وزیر ما به دوران تحریک و کشتن و ویرانی گذشته خود بازگشته و فقط بلد است نیش بزند؛ او اسرائیل را به خطر می‌اندازد».

 هاآرتص: نتانیاهو فقط بلد است نیش بزند

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» امروز سه‌شنبه، ۷ نوامبر سرمقاله‌ای تحت عنوان «بنیامین نتانیاهو اسرائیل را به خطر می‌اندازد» منتشر و اتهامات شدیدی را علیه نخست‌وزیر کابینه رژیم اشغالگر، مبنی بر متلاشی کردن «مردم اسرائیل» مطرح کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، هاآرتص نوشت: نخست وزیر بنیامین نتانیاهو به دوران تحریک و کشتن و ویرانی گذشته خود بازگشته است؛ اگر این رفتار در زمان‌های عادی جامعه و نهادهای اسرائیل را مسموم می‌کرد، حالا در زمان جنگ، اسرائیل را در خطر وجودی قرار داده است.

در ادامه این سرمقاله آمده است: هیچ توضیح رضایت بخشی برای این واقعیت وجود ندارد که در بدترین نقطه تاریخ اسرائیل، نخست‌وزیر چنین رفتاری دارد. نتانیاهو به سادگی مانند یک عقرب در مثال قورباغه و عقرب رفتار می کند: نیش‌زدن طبیعت اوست.

هاآرتص درباره وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی می‌نویسد: تمام اسرائیل از هر چیزی که به آن اعتقاد داشت، ناامید است؛ فقط نتانیاهو که مسئولیت امنیت اسرائیل را بر عهده دارد، همان‌طور که بود باقی ماند: فرشته نابودی.

این روزنامه عبری به بی‌تفاوتی نتانیاهو نسبت به تلفات و آسیب‌های رژیم اشغالگر از عملیات «طوفان الاقصی» پرداخت و نوشت: ۱۴۰۰ کشته برایش کافی نبود، ۲۴۰ آدم ربوده شده چیزی نبودند که او را به حرکت درآورند، هزاران اسرائیلی پناهنده شدند و کل شهرک‌ها ویران شدند و او همچنان همان‌طور است؛ امروز را مثل دیروز افکار عمومی را تحریک می‌کند، برای خودش فکر می‌کند، از صندلی خود دفاع می کند و فقط به آینده‌اش اهمیت می‌دهد.

نتانیاهو، بامداد امروز در سخنانی اذعان کرده بود: «بدون آزادی گروگان‌ها، هیچ آتش‌بس جامعی در غزه وجود نخواهد داشت؛ مسئولیت کلی امنیت غزه را پس از جنگ بر عهده خواهیم گرفت».

وزنامه صهیونیستی هاآرتص دیروز در یادداشت انتقادی دیگری گزارش داده بود: مقامات ارشد دولت آمریکا از اینکه اسرائیل هیچ راهبردی برای خروج از جنگ غزه ندارد نگران هستند. آنتونی بلینکن و سایر مقامات دولت جو بایدن احساس می‌کنند که نتانیاهو تمایلی برای گفت‌وگو درباره این موضوع حتی در جلسات کابینه امنیتی ندارد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها