اولتیماتوم سخنگوی وزارت خارجه روسیه به جمهوری چک

کد خبر: 1256633

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم‌های جمهوری چک علیه شرکت دولتی روسیه بی‌پاسخ نخواهد ماند.

اولتیماتوم سخنگوی وزارت خارجه روسیه به جمهوری چک

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم‌های جمهوری چک علیه شرکت دولتی روسیه بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تحریم های جمهوری چک علیه شرکت دولتی روسیه بی پاسخ نخواهد ماند.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: مسکو تصمیم جمهوری چک برای اعمال تحریم‌ علیه دارایی های شرکت دولتی مدیریت املاک و مستغلات روسیه در خارج از کشور را اقدامی خصمانه می‌داند.

ماریا زاخارووا در این خصوص هشدار داد: این تحریم ها بی پاسخ نخواهد ماند.

این در حالیست که جمهوری چک دیروز چهارشنبه اعلام کرده بود که املاک و دارایی‌ های دولت روسیه در این کشور را مسدود کرده است و فهرست تحریم‌ های خود علیه مسکو را به بهانه عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین گسترش داد.

به گزارش رویتر»، دفتر مطبوعاتی دولت چک در این ارتباط اعلام کرده بود که یک شرکت روسی که تحت کنترل ریاست جمهوری روسیه است و مدیریت دارایی‌های کرملین در خارج از کشور را بر عهده دارد را تحریم کرده است.

پراگ در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرده بود: درآمد حاصل از فعالیت‌ های این شرکت مستقیماً برای تامین مالی کرملین استفاده می‌ شود. فعالیت‌ های تجاری این شرکت از امروز غیرقانونی است و به مثابه تلاش برای دور زدن و نقض تحریم تلقی می‌ شود؛ همچنین، کل دارایی‌ های آن در جمهوری چک بلوکه شده است. در عین حال، خبرگزاری «سی‌ تی‌ کی» چک به نقل از یان لیپاوسکی، وزیر امور خارجه این کشور گفت که سفارتخانه‌ و کنسولگری‌ های روسیه از این تحریم‌ ها مستثنی هستند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها