جمهوری آذربایجان پاسگاه‌های بازرسی جدید در مرز با ایران می‌سازد

کد خبر: 1258066

رسانه‌های جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه اعلام کردند که قرار است این کشور با هدف افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی، در مرز با ایران پاسگاه‌های جدید بسازد.

جمهوری آذربایجان پاسگاه‌های بازرسی جدید در مرز با ایران می‌سازد

جمهوری آذربایجان با هداف استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی قصد دارد در مرز با ایران پاسگاه‌های بازرسی جدید بسازد.

به گزارش خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد پاسگاه‌های بازرسی جدید در مرز خود با ایران با هدف افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی بسازد.

بر اساس این گزارش، این موضوع در برنامه اقدام ۲۰۲۴-۲۰۲۶ برای افزایش توان ترانزیتی مسیر‌های حمل و نقل بین المللی عبوری از خاک جمهوری آذربایجان و مصوب «الهام علی اف» رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان ذکر شده است.

اخیرا نیز «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان  در سفر به شهر «باکوم پایتخت جمهوری آذربایجان با الهام علی‌اف دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس اعلام سفارت ایران در باکو، توسعه و تعمیق روابط دوجانبه به خصوص در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، آخرین تحولات منطقه قفقاز و همکاری‌های منطقه‌ای در قالب‌های سه جانبه و شش جانبه و رد دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای در مسائل کشورهای منطقه از محورهای اصلی این گفت‌وگوی طولانی مدت بود.

علی‌اف در این دیدار دوستی ایران و جمهوری آذربایجان را عاملی مهم برای منطقه خواند و حل و فصل مشکلات منطقه را با مشارکت کشورهای منطقه امکانپذیر خواند.

در برنامه اقدام پیش‌ بینی شده که ساخت پست‌های بازرسی جدید در منطقه مرزی شهرک «آقبند» در «زنگیلان» واقع در در قلمروی جمهوری خودمختار نخجوان و در منطقه «آستارا» پس از توافق با ایران آغاز شود.

یک مقام ارشد جمهوری آذربایجان اخیرا گفت که این کشور دیگرعلاقه‌ای به ایجاد کریدور زمینی از طریق ارمنستان به «نخجوان» ندارد و درعوض درباره این موضوع با ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اخیرا اعلام کرد که توسعه خط ریلی و استفاده از خاک ایران حکایت از مشارکت مثبت این کشور دارد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: «موافقت‌نامه احداث جاده و راه آهن که جمهوری آذربایجان را از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران به جمهوری خودمختار نخجوان متصل می‌کند، نشان می‌دهد که ما در مسیر مشارکت مثبت توسعه حمل و نقل با استفاده از مسیرهای جایگزین هستیم.»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها