ابومرزوق در مسکو: سرزمین خود را پس می‌گیریم

کد خبر: 1269718

موسی ابومرزوق، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس امروز شنبه بر ادامه دفاع این جنبش از مردم فلسطین تاکید کرد.


ابومرزوق در مسکو: سرزمین خود را پس می‌گیریم

موسی ابومرزوق، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: ما به دفاع از مردم فلسطین ادامه می‌دهیم و سلاح‌های ما ساخت خود ماست و علی‌رغم سادگی، آن‌ها فراوان هستند. حتی یک منطقه وجود ندارد که در آن ارتش اسرائیل توانسته باشد مقاومت را در آنجا از بین ببرد.

ابومرزوق در جریان سفر به مسکو در مصاحبه با اسپوتنیک افزود: توانایی ما برای ادامه جنگ بیشتر از توانایی ارتش اسرائیل است، اگرچه زرادخانه آنها و سلاح‌های ما قابل مقایسه نیست اما ما برای سرزمین خود می‌جنگیم و آنها غریبه هستند و ما می‌جنگیم تا زمانی که پیروز شویم زیرا مردمی هستیم که زندگی را دوست داریم و زندگی بدون آزادی بی معنی است و مردم ما شایسته آن هستند و بهای آزادی را می‌دهند.

ابومرزوق در مورد ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر کشته شدن ۷۵ درصد از اعضای حماس گفت: اسرائیل همیشه دروغ می‌گوید و تعداد شهدای ما را افزایش می‌دهد تا نشان دهد که بر حماس پیروز شده است و بتواند وجهه ارتشش را ترمیم کند که توسط مقاومت فلسطین تحقیر شد؛ مقاومتی که قوی‌ترین‌ لشگرهای نظامی اسرائیل را در عرض پنج ساعت به زیر کشید.

ابومرزوق ادامه داد: ما تعداد و اسامی شهدایمان در نبرد را به دو دلیل اعلام نمی‌کنیم، دلیل اول به هم ریختن نقشه‌های جنگی دشمن و دلیل دیگر حفظ جان خانواده شهداست، زیرا ارتش اسرائیل خانواده‌های رزمندگان را هدف قرار می‌دهد تا از آنها انتقام بگیرد. پس از پایان نبرد اسامی شهدا را اعلام خواهیم کرد. در هر صورت ارقامی که اسرائیل می‌گوید اغراق آمیز است و تعداد شهدای ما بسیار کمتر است.

ابومرزوق در رابطه با پرونده اسرای اسرائیلی در غزه گفت: ما از روز اول پیشنهاد آزادی تمامی زندانیان غیرنظامی در غزه را دادیم. اما رژیم اشغالگر رد کرد و گفت به زور آنها را پس می‌گیریم. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل سعی می‌کند فرار و تعلل کند زیرا می‌داند روز بعد از جنگ، از نخست‌وزیری برکنار می‌شود، به زندان می‌رود و اسرائیلی‌ها او را به دلیل شکست و فسادش محاکمه خواهند کرد. اما در نهایت ما از سرزمین خود دفاع خواهیم کرد، ارتش، غزه را ترک خواهد کرد و به خواست خدا سرزمین اشغال شده خود را دوباره پس خواهیم گرفت.

ابومرزوق در پاسخ به احتمال یکپارچه سازی مدیریت سیاسی فلسطین گفت: تا این لحظه هیچ بحثی با جنبش فتح صورت نگرفته است و ما همیشه از وحدت ملی فراگیر براساس آرمان‌های ملت خود و حقشان برای تعیین سرنوشت و انتخاب رهبری خود استقبال می‌کنیم و این موضع ما قبل و در جریان عملیات طوفان الاقصی بوده است. ما آماده‌ایم امور ملی خود را از طریق اجماع و گفتگو و بدون قید و شرط مدیریت کنیم.

وی افزود: ما از طرح برگزاری انتخابات آزاد فلسطین که شامل همه مردم ما در داخل و خارج باشد، حمایت می‌کنیم و مردم ما هرکس را که انتخاب کنند، مشروعیت را به او می‌دهیم و تصمیم باید به عهده مردم باشد. ما به مردم خود اعتماد داریم و مردم ما لایق هستند و مشکل این نیست که چه کسی در انتخابات شرکت می‌کند، بلکه مشکل برگزاری خود انتخابات است.

ابومرزوق با قدردانی از نقش ارتش یمن گفت: ما از همه تلاش‌هایی که برای پایان دادن به محاصره تحمیلی بر مردم ما و پایان دادن به تجاوز انجام می‌شود قدردانی می‌کنیم و کاری که ارتش یمن انجام می‌دهد همبستگی واقعی و مؤثر است. ما از این اقدام قدردانی می‌کنیم. همچنین از همه گروه‌ها می‌خواهیم برای پایان دادن به این نسل کشی مواضع جسورانه و اصولی اتخاذ کنند.

این دومین سفر ابومرزوق به مسکو پس از تشدید تنش بین جنبش حماس و نیروهای اسرائیلی در غزه است.

اخیرا آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت نسل کشی در نوار غزه به دادگاه لاهه شکایت کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی که در آن هزاران موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شد، به عملیات نظامی خود علیه نوار غزه ادامه داده است. جنگ غزه منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار فلسطینی شده است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها