سخنگوی سازمان ملل: بسیار نگران تداوم حوادث در دریای سرخ هستیم

کد خبر: 1279102

سخنگوی سازمان ملل در پی حمله یمنی ها به کشتی آمریکایی گفت: ما بسیار نگران تداوم حوادث در دریای سرخ هستیم.

سخنگوی سازمان ملل: بسیار نگران تداوم حوادث در دریای سرخ هستیم

سخنگوی سازمان ملل در پی حمله یمنی ها به کشتی آمریکایی گفت: ما بسیار نگران تداوم حوادث در دریای سرخ هستیم.

به گزارش سازمان ملل، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی افزود: ما گزارش ها را در مورد کشتی ترو کانفیدنس دیده ایم. خدمه مجبور به تخلیه شده اند. از وضعیت آنها اطلاع دقیق نداریم.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: ما بار دیگر شاهد خطر این فعالیت ها برای تجهیزات و محیط زیست دریایی هستیم.

دوجاریک تاکید کرد: بار دیگر بر احترام به قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۷۲۲ تاکید می کنیم و از حوثی ها (انصارالله) می خواهیم حملات به کشتی ها و خطوط کشتیرانی را متوقف کنند.

سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرنگار اوکراینی درباره حمله امروز روسیه به اودسا نیز گفت: ما خبرها پیرامون این حمله را دیده ایم. بدون شک، این یکی دیگر از نمونه های اثرات مخرب این جنگ است. ما بار دیگر هرگونه حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را محکوم می کنیم.

دوجاریک درباره وضعیت نوار غزه نیز گفت که مرگ مردم فلسطین در این منطقه به دلیل گرسنگی، فاجعه‌بار است.

به گزارش ایرنا، رسانه های آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کردند که دو ملوان آمریکایی در حمله یمنی ها به کشتی باری کشته شده اند.

این مقام نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت که از کشتی ترو کانفیدنس دود منتشر می شود و یک قایق نجات در آب نزدیک کشتی دیده شده است.

این مقام نظامی آمریکایی همچنین افزود که میزان خسارت وارده به کشتی با پرچم لیبریا هنوز مشخص نیست، اما خدمه از کشتی گریخته اند و قایق های نجات را به آب انداخته اند که نشان دهنده یک حادثه جدی است.

دو مقام آمریکایی دیگر نیز که نخواستند نامشان فاش شود، بدون اشاره به جزئیات، اذعان کردند که این حمله "تلفات" داشته است.

خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که سه دریانورد کشتی آمریکایی هدف قرار گرفته در باب المندب، ناپدید شده و چهار دریانورد دیگر دچار سوختگی شده اند و خدمه این کشتی باری هدف قرار گرفته، آن را ترک کرده اند.

آژانس رصد تجارت دریایی انگلستان نیز با انتشار بیانیه‌ای از وقوع حادثه امنیتی برای یک کشتی خبر داد و اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع انفجار در نزدیکی یک کشتی باری متعلق به آمریکا با پرچم باربادوس در ۵۷ مایل دریایی جنوب غربی عدن یمن دریافت کرده و این کشتی باری که پرچم باربادوس را برافراشته بود، مجبور به انحراف از مسیرش شده است.

این حمله پس از آن صورت می گیرد که «یحیی سریع» سخنگوی ارتش ملی یمن سه شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح آن کشور در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین و پاسخ به تجاوزات واشنگتن و لندن به کشورشان، دو ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده اند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها