سالیوان: کمبود مهمات اوکراین، برای آمریکا هزینه راهبردی دارد

کد خبر: 1280370

مشاور امنیت ملی آمریکا نسبت به تبعات راهبردی کمبود مهمات اوکراین در میدان نبرد با روسیه هشدار داد.

سالیوان: کمبود مهمات اوکراین، برای آمریکا هزینه راهبردی دارد

به نقل از سی ان ان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کمبود مهمات اوکراین از نظر راهبردی به زیان آمریکا و متحدانش است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که زمانی که نیروهای روسی پیشروی و شلیک می‌کنند، اوکراین مهمات کافی برای شلیک ندارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که این به قیمت از دست دادن سرزمین ها، به قیمت جان انسان ها تمام می شود و از نظر راهبردی برای آمریکا و ناتو هزینه بردارد است.

سالیوان تاکید کرد که اگرچه دولت آمریکا در ماه ژانویه تأیید کرد که بودجه‌اش تمام شده است، اما پس‌اندازهای پیش‌بینی نشده وزارت دفاع بودجه ای را برای بسته کمکی جدید اوکراین مهیا کرد.

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که این کشور پس از وقفه ای تقریباً سه ماهه از زمان اعلام آخرین بسته کمک نظامی به کی یف، در حال آماده سازی بسته کمکی ۴۰۰ میلیون دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است.

آمریکا آخرین بار در پایان دسامبر سال ۲۰۲۳ بسته کمک نظامی به کی یف را اعلام کرد. با این حال قانونگذاران کنگره آمریکا تا به امروز بر سر بسته تکمیلی امنیت ملی ۱۱۸ میلیارد دلاری این کشور به اجماع نظر نرسیده اند. این بسته شامل ۶۰ میلیارد دلارکمک برای اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و اصلاحات در سیاست مرزی است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها