واکنش کشورهای همسایه به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

کد خبر: 1291993

کشورهای همسایه به سانحه بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و چند تن از مقام‌های ایران، واکنش نشان دادند.

 واکنش کشورهای همسایه به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان که امروز یکشنبه پیش از سانحه برای این بالگرد با رئیسی دیدار کرده بود، در حساب ایکس خود نوشت که پس از دیدار دوستانه با رئیس جمهوری اسلامی ایران، از خبر فرود اضطراری بالگرد حامل هیئت عالی در ایران به شدت نگران شده است.

وی در این پیام تاکید کرد: دعای ما از خداوند متعال با رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی است. جمهوری آذربایجان به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر، آماده هرگونه حمایت است.

بالگرد بل 212 حامل آیت الله رئیسی در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. در کاروان همراه وی، 3 هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسئولان در آن بودند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور‌ حضور داشته‌اند.

شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان با ابراز نگرانی از این سانحه، گفت: فکر و دعای من با رئیس‌جمهور رئیسی و ملت ایران است.

وزارت خارجه ارمنستان هم ضمن اعلام اینکه ایروان از اخبار واصله از ایران شوکه شده است، در بیانیه‌ای عنوان کرد: فکر و دعاهای ما با رئیس جمهور رئیسی، وزیر خارجه امیرعبداللهیان و افراد دیگری است که حضور آنها در بالگرد گزارش شده است.

ایروان تاکید کرد: درحالیکه عملیات نجات ادامه دارد، ارمنستان به عنوان یک همسایه دوست و نزدیک ایران آماده ارائه تمام حمایت‌های لازم است.

وزارت‌خارجه طالبان با صدور بیانیه‌ای نوشت که گزارش‌های پیرامون این مساله را با بیم و امید دنبال می‌نماید و ابراز امیدواری کرد که گروه‌های نجات بتوانند به طور موفق سرنشینان را نجات دهند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: امارت اسلامی افغانستان در این وضعیت دشوار در کنار حکومت و ملت برادر و همسایه ایران قرار دارد و امیدواریم اتفاق ناخوشایندی صورت نگرفته باشد.

در همین راستا محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، دستور کمک به ایران برای یافتن بالگرد حامل مقام‌های تهران را صادر کرده است.

 عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق هم در صفحه ایکس خود با اشاره به حادثه رخ داده از گفتگوی تلفنی خود با سید محمدکاظم آل صادق سفیر ایران در بغداد به منظور اطلاع از آخرین وضعیت این سانحه خبر داد و از پشتیبانی عراق و آمادگی کشورش به منظور ارائه کلیه کمک‌های ممکن در عملیات جستجو سخن گفت./تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها