مقتدا صدر تشکیل کابینه تکنوکرات را خواستار شد

کد خبر: 492409

رئیس جریان «صدر»، با اعلام یک طرح اصلاحاتی برای برون رفت عراق از بحران، تشکیل کابینه «تکنوکرات» و انتخاب فرماندهان نظامی توسط اعضای پارلمان را خواستار شد.

خبرگزاری فارس: «سید مقتدا صدر» رئیس جریان «صدر» تشکیل کابینه «تکنوکرات» و انتخاب فرماندهان نظامی توسط اعضای پارلمان را خواستار شد.
به گزارش وبگاه خبری «السومریه نیوز»، سید مقتدا صدر قبل از ظهر امروز (شنبه) در یک نشست مطبوعاتی در پیامی به ملت عراق، تشکیل کابینه تکنوکرات از میان افراد متخصص به منظور اداره امور کشور را خواستار شد و تاکید کرد که اعضای دولت باید به دور از گرایشات سیاسی حزبی باشد که اکثریت کرسی‌های پارلمان را به دست آورده باشند.
وی تاکید کرد که باید به دولت تکنوکرات برای تحقق اصلاحات، یک سال مهلت داده شود.
مقتدا صدر در سخنرانی امروز خود تشکیل گروهی با حضور «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، یک قاضی شجاع، یک شخصیت دانشگاهی و یک کارمند بازنشسته خبره را خواستار شد، و تاکید کرد: در صورتی که کابینه تکنوکرات اصلاحات را محقق نکند، پارلمان رأی اعتمادش را پس بگیرد.
این گزارش حاکی است که مقتدا صدر همچنین انتخاب فرماندهان نظامی و رئیس ستاد مشترک ارتش با رأی نمایندگان پارلمان را خوستار شد و بر لزوم «عزل هر فرمانده نظامی دارای گرایشات سیاسی» و «تشکیل کمیته‌های تخصصی به منظور نظارت بر قراردادهای خرید سلاح از خارج و کمیت تولید آن در داخل» تاکید کرد.
وی با تاکید بر لزوم «پاکسازی دستگاه قضائیه از افراد بد نام»، تاکید کرد که «ملت به دست سیاسیون سر بریده می‌شود» و «برخی سیاسیون وطن به مشتی دلار و پست و سمت‌ فروختند».
رئیس جریان صدر با بیان اینکه «این طرح با دیدگاه مرجعیت و آرزوهای ملت هم خوانی دارد»، عدم اجرای بندهای این طرح اصلاحاتی را »«خیانت به عراق» توصیف و تهدید کرد: در صوررت عدم اجرای بندهای این طرح از روند سیاسی کناره گیری کند.
از طرفی فراکسیون پارلمانی «الاحرار» با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی تهدید کرد که در صورت عدم استفاده و عدم اجرای طرح سید مقتدا صدر، اعضای این فراکسیون از عضویت در پارلمان استعفا خواهند داد.
فراکسیون الاحرار اعلام کرد: رئیس جریان صدر به دولت 45 روز مهلت داد تا مشکلات جاری عراق را حل کند و این مدت، برای اینکه دولت ثابت کند که به دنبال حل بحران است، کافی است.
ساعتی بعد از اتمام نشست مطبوعاتی مقتدا صدر، صدها تن از طرفداران وی در مرکز بغداد در حمایت از این طرح تظاهرات کردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها