سوریه تا مدت زمان زیادی بی‌ثبات خواهد ماند

کد خبر: 493139

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های آلمان گفت که از دید این رژیم صلح در سوریه محقق نخواهد شد.

خبرگزاری فارس: «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «ولت» بار دیگر با وارد کردن اتهاماتی به ایران گفت که تعامل با این کشور غیر قابل تصور است و نه داعش که ایران تهدیدی برای اسرائیل محسوب می‌شود.
وی درباره دید اسرائیل درباره تحولات سوریه گفت: «سوریه بنابر برآورد ما تا مدت زمان زیادی بی‌ثبات خواهد ماند. شما می‌توانید با تخم‌مرغ، املت درست کنید اما نمی‌توانید یک تخم مرغ را از املت خارج کنید و اینکه سوریه بار دیگر کشوری یکپارچه شود،‌موردی است که افکاری واهی است.»
این وزیر 65 ساله از سال 2013 به این سمت منصوب شده و عضو حزب لیکود است.
وی افزود: «تصمیم برای آتش‌بس، ایده خوبی است اما من به آن خوشبین نیستم. روسها به حملات هوایی خود ادامه می‌دهند. بنابر این چطور آتش‌بس برقرار می‌شود؟ داعش، النصره و دیگر گروه‌های سنی هم دیگر بر سر میز مذاکره حاضر نمی‌شوند. این موضوع هفته آینده محقق نمی‌شود امکان دارد که در بین برخی گروه‌ها اجرا شود اما مطمئنا در تمامی سوریه آتش‌بس برقرار نخواهد شد.»
خبرنگار این روزنامه از یعلون پرسید که اگر اسد همچنان بر مسند قدرت بماند، چه پیامدهایی دارد؟ وی گفت که شیعیان را ایران و نیروهای این کشور و حزب‌الله حمایت می‌کنند و سنی‌ها هم کوتاه نخواهند آمد. گزینه دیگری وجود ندارد یا باید اسد برود و یا داعش بماند. ایرانی‌ها تلاش می‌کنند تا بر دمشق مسلط شوند.
وی مدعی شد که ایران می‌خواهد چنین رویکردی را در بغداد و به وسیله حزب‌الله در بیروت و در پایتخت یمن بلکه در کل این کشور هم در پیش بگیرد. گروه‌های سنی را هیچکس حمایت نمی‌کند. اما ایران مورد حمایت روسیه قرار دارد.
یعلون گفت: «برای پیروزی بر داعش به نیروی زمینی نیاز است اما نیازی به نیروهای غربی نیست. سنی‌های میانه‌رو باید مورد حمایت قرار گیرند.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها