داوود اوغلو: حزب دموکراتیک خلق‌ حامی تروریسم است

کد خبر: 495619

نخست‌وزیر ترکیه حزب دموکراتیک خلق‌ را حامی تروریسم توصیف کرد که حاضر نشده، طومار علیه تروریسم را امضا کند.

خبرگزاری فارس: «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه در نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه گفت: برخی طرف‌ها تلاش می‌کنند که ترکیه را وارد درگیری‌های طائفه‌ای و مذهبی و نژادی منطقه کنند اما ما اجازه این کار را نخواهیم داد.
وی در این سخنان که از شبکه «TRT» پخش شد، اظهار داشت: ما تدابیر امنیتی جدیدی را برای حفظ جان نیروهای امنیتی و ثبات و وحدت کشورمان اندیشیده‌ایم. انفجار اخیر آنکارا نیز حاصل همکاری مشترک پ‌ک‌ک و PYD‌ بود. تمامی سازمانهای تروریستی، از نظر ما تروریستی باقی خواهند ماند حتی اگر اسامی آنها تغییر یابد. جامعه بین‌الملل نیز باید از حمایت از این سازمانها و عناصر تروریست جلوگیری کند.
نخست‌وزیر ترکیه افزود: حزب دموکراتیک خلق‌ها طوماری را که تروریسم در ترکیه را محکوم می‌کرد، امضا نکرد و این موضع‌گیری نشان می‌دهد که این حزب از تروریسم و تروریست‌ها حمایت می‌کند. ترکها، کردها و عربها همگی شهروندان حاضر در جغرافیای ترکیه هستند و هیچ فرقی میان آنها نیست. اما حزب دموکراتیک خلق‌ها یک حزب غیرملی است که به این وطن که در صفی واحد در مبارزه با تروریسم و حامیانش قرار دارد، هیچ گرایشی ندارد.
داوود اوغلو تاکید کرد: پارلمان ترکیه با وجود کلیه حملات تروریستی خائنانه، همچنان پویا خواهد ماند و به کار خود با وجود تمامی دشواری‌های ادامه خواهد داد زیرا خانه ملت است و در آن امنیت شهروندان تضمین می‌شود. ما باید قانون اساسی کنونی را ورق بزنیم زیرا بر پایه دولتی برخاسته از کودتا تنظیم شده است. ما مشروعیت خود را از ملت گرفته‌ایم و این ملت ما را انتخاب کرده لذا برای تدوین قانون اساسی جدید در کشور به تلاش خود ادامه می‌دهیم.
وی تاکید کرد: تروریسم همه ما را نشانه گرفته است و سازمانهای تروریستی دنبال یک هدف واحدند. مرزهای ما شرافت ماست و ما به کسی اجازه نخواهیم داد که حاکمیت ما را نقش یا به ما تجاوز کند.
داوود اوغلو اظهار داشت: روسیه برای تغییر بافت اجتماعی در شمال سوریه عملیات نظامی انجام می‌دهد. دولت ترکیه برخلاف کشورهای اروپایی، درهای خود را به روی آوارگان سوری نمی‌بندد زیرا این اقدام را جنایت انسانی می‌داند. نظام سوریه و کلیه کشورهایی که با ورود آوارگان جنگ‌زده سوریه مخالفت می‌کنند، شریک این جنایت انسانی هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها