انگلیس مسئول رنج بسیاری از انسان‌هاست

کد خبر: 495659

یکی از نمایندگان حزب چپ پارلمان اروپا درباره نابودی پروژه اروپایی در سایه کمبود بی سابقه دموکراسی در این اتحادیه هشدار داده و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را از نظر اقتصادی نوعی شلیک به زانوی خود دانست.

خبرگزاری تسنیم: در نشست اخیر سران اتحادیه اروپا که روزهای پنج شنبه و جمعه در بروکسل برگزار شد نخست وزیر انگلیس بالاخره توانست اتحادیه اروپا را مجاب به پذیرش شروط مد نظر انگلیس و قبول موقعیت ویژه ای برای کشورش کند.
کامرون که در مبارزات انتخاباتی وعده داد بود از اتحادیه اروپا امتیازات ویژه‌ای برای بریتانیا خواهد گرفت، در یک کنفرانس مطبوعاتی در نخستین ساعات بامداد شنبه اعلام کرد با اعضای اتحادیه اروپا به توافق رسیده است.
بر اساس این توافق، بریتانیا از "امتیازات ویژ‌ه‌ای" از جمله حق حفظ واحد پولی خود و محدود کردن ارائه خدمات اجتماعی دولتی برای شهروندان سایر کشورهای اتحادیه اروپا برخوردار می‌شود.
کامرون بعد از توافق با رهبران اروپایی از برگزاری همه پرسی درباره خروج یا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا در 23 ژوئن ( سوم تیر) خبر داد.
در همین ارتباط گفتگویی را با دکتر "کورنلیا ارنست" از نمایندگان بلند پایه آلمانی حزب چپ پارلمان اروپا انجام داده است.
خطر خروج انگلیس از اروپا بسیار بالا است
دکتر" ارنست" درباره این مسئله که خطر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا چه اندازه بالا است گفت: خطر خرو ج بسیار بالا است، چرا که سال هاست در انگلیس بحث های ساختگی درباره اروپا انجام می شود و نقش ویژه ای برای این کشور در این اتحادیه درخواست می شود. این مسئله در تخفیف هایی که بر اساس آن انگلیس پرداخت های کم تری به اتحادیه اروپا دارد دیده می شود.
وی افزود: انگلیس سال ها و از زمان نخست وزیری "مارگارت تاچر" در بسیاری از پروژه های اروپایی مشارکت نمی کند. چنین ایده (ضد اروپایی) در انگلیس سابقه طولانی دارد و بحث های ضد اروپایی به صورت موفق در این کشور جایگزین بحث های سیاست داخلی شده که نشانگر ناسیونالیسم روبه رشد در این کشور است.
خروج انگلیس از اروپا نوعی شلیک به زانوی خود است
این نماینده بلند پایه حزب چپ اروپا در ادامه درباره خطرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و اینکه آیا اصلا اروپا به این کشور نیاز دارد نیز گفت: اروپا به انگلیس نیاز دارد، ما یک بستر فکری و تاریخی مشترک هستیم که در این مجموعه تنها مسائل اقتصادی مطرح نیست. طبیعتا این امر کاملا مضحک است که حتی در حرف، انگلیس از اتحادیه اروپا جدا شود. از نظر اقتصادی می توان این را نوعی شلیک به زانوی خود ارزیابی کرد.
وی در ادامه گفت: همه اقتصاددانان مهم و همه دانشمندان علوم سیاسی درباره چنین خروجی که فرصت های شغلی و تجاری انگلیس را کاهش می دهد هشدار می دهند.
دکتر "ارنست" در ادامه به تاثیرات منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای مراکز مالی و بانک های این کشور پرداخته و همچنین گفت: علاوه بر این اسکاتلندی ها خواهان خروج از اتحادیه اروپا نیستند. اسکاتلند به صورت گسترده طرفدار اروپا است و تصمیماتی که این منطقه از بریتانیای کبیر گرفته است ( تصمیم برای استقلال از لندن) می تواند دوباره جان بگیرد. همچنین این وضعیت برای روند بی وقفه تلاش برای صلح با ایرلند شمالی مسئله ساز است. ایرلند شمالی هم خواهان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیست، چرا که به این ترتییب روند صلح را در معرض خطر می بیند. کسی که کورکورانه به سمت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیش می رود اتحاد بریتانیا را به خطر می اندازد.
وی درباره توافق اخیر انگلیس با رهبران اروپایی در بروکسل بر سر پیشنهادات اصلاحی لندن نیز گفت: این توافق هیچ ارزشی ندارد و برعکس نشان دهنده یک گام به عقب در اتحادیه اروپا است. نقش های ویژه ای که این توافق برای انگلیس به ارمغان آورده است بیشتر ازاینکه برای کسی یودی داشته باشد آدم را کلافه می کند.
وی در ادامه توافق اخیر اروپا با انگلیس را شرم آور خوانده و گفت ما می توانیم در این راستا تنها از اروپای ضعیف سخن بگوییم. این همچنین ترس حاکمان اروپایی در این باره را نشان می دهد که این وضعیت افتضاح اتحادیه اروپا همچنین بتواند روی وضعی آن ها هم تاثیر بگذارد.
کمبود دموکراسی بی سابقه در اروپا
این نماینده بلند پایه حزب چپ پارلمان اروپا در ادامه گفت: اتحادیه اروپا در حال حاضر با کمبود دموکراسی بی سابقه ای روبرو است که باید هر چه زودتر و تا دیر نشده برطرف شود. بسیاری انسان ها از اتحادیه اروپا روی گردان می شوند و یک پروژه مترقی می رود که برچیده و نابود شود. آنچه باقی می ماند یک نیم تنه ناتمام بوروکراتیک است.
سوء استفاده از پناهندگان در سایه کمبودهای اروپا
دکتر "ارنست" در ادامه در پاسخ به این پرسش که مسئله پناهندگان چه تاثیری بر بحث های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دارد گفت: این یک مسئله مهم است. پناهندگان برای کمبودهای اروپا مورد سوء استفاده قرار می گیرند. به عنوان ضعیف ترین قشر در این زنجیره آن ها به ندرت شانس این را دارند که منصفانه با آن ها رفتار شود.
انگلیس به عنوان قدرت استعماری سابق مسئول رنج بسیاری انسان‌ها
وی افزود: انگلیس قدرت استعماری سابق در تمام نقاط جهان است و همچنین امروز یک مسئول برای اتفاقاتی است که در این مناطق رخ می دهد.
دکتر ارنست توافق فرانسه و انگلیس برای رها کردن انسان هایی که در شرایط تحقیر آمیز از همه دنیا در رنج و گرسنگی به سر می برند را نه تنها غیر مسئولانه بلکه گدامنشانه دانست.
وی در ادامه انگلیس را یک نمونه برای سیاست خودخواهانه و ضد اروپایی دانست که قربانیان فعلی آن صدها هزار پناهنده هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها