سازمان سیا با لباس غواصی قصد ترور فیدل کاسترو را داشت

کد خبر: 497040

بر اساس اطلاعاتی که آژانس اطلاعات ملی آمریکا منتشر کرده سازمان جاسوسی این کشور قصد داشت با اهدای یک لباس غواصی آغشته به ویروس بیماری سل، رهبر سابق کوبا را ترور کند.

خبرگزاری مهر: به نقل از راشاتودی، سازمان سیا اقدامات متعددی را برای ترور «فیدل کاسترو» رهبر سابق کوبا، انجام داده اما اطلاعات جدیدی که از آرشیو آژانس اطلاعات ملی آمریکا منتشر شده روشی را افشا کرده که شاید احمقانه ترین روش ترور باشد.
براساس این سند، در سال ۱۹۶۳ دولت آمریکا با «جیمز دونوان» وکیل و مذاکره‌کننده سیاسی آمریکایی ارتباط برقرار کرده تا از طریق وی بتواند مذاکرات مخفی با «کاسترو» انجام دهد؛ در واقع در این زمان سازمان «سیا» در تلاش بوده تا با استفاده از فرصت به وجود آمده، رهبر انقلاب کوبا را به قتل برساند.
در این سند آمده است: در لحظاتی از گفتگو میان «کاسترو» و «دونوان»، یک دست لباس غواصی آلوده به بیماری «سل» به صورت ناخواسته از سوی «دونوان» به رهبر انقلاب کوبا هدیه داده شده است.
به گزارش مهر، تلاش آمریکا برای از دور خارج کردن رهبران کشورهای مخالف آمریکا امری ثابت شده است و «هوگو چاوز» رهبر سابق ونزوئلا، در زمان بیماری خود آمریکا را متهم به تلاش برای مسموم کردن رهبران کشورهای آمریکا لاتین کرده بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها