کامرون به رای عدم اعتماد تهدید شد

کد خبر: 497471

رسانه‌های انگلیسی گزارش می‌کنند، نخست وزیر این کشور پس از برگزاری رفراندوم خروج یا ابقا در اتحادیه اروپا اگر حملات خود به حامیان خروج چون بوریس جانسون، شهردار لندن را متوقف نکند با چالشی در رهبری خود مواجه خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزای شینهوا، اعضای حزب محافظه کار انگلیس به دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور هشدار داده‌اند، اگر حملات خود علیه حامیان محافظه کار را متوقف نکند با "رای عدم اعتماد" مواجه خواهد شد.
براساس قوانین حزب محافظه کار با حمایت 15 درصد از اعضای این حزب در پارلمان درخواست رای عدم اعتماد مطرح می‌شود.
یکی از اعضای این حزب در این باره به رسانه‌ها گفته بود: مواضع کامرون حتی در صورت پیروزی در رفراندوم با ادامه شرایط فعلی توجیه ناپذیر خواهد بود. جمع آوری 50 اسم برای رای عدم اعتماد اصلا دشوار نیست.
حزب حاکم محافظه کار انگلیس در بحث خروج یا ابقا در اتحادیه اروپا به شدت دچار اختلاف نظر شده است. بسیاری از اعضای عالی این حزب و بیش از 120 تن از اعضای پارلمان حامی کمپین "خروج" هستند.
در این میان کامرون اقدام به انتقاد از افرادی چون جانسون می‌کند که از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند. وی معتقد است حمایت شهردار لندن از طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دلیل آرزوی وی برای دستیابی به سمت نخست وزیری در دور بعدی است.
در مقابل جانسون ضمن اذعان به تلاش کامرون برای بازنگری شرایط عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا تاکید می‌کند تنها راه تغییر در انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا است.
وی از این رفراندوم به عنوان شانسی منحصر به فرد برای ایجاد تغییر در روابط انگلیس و اروپا یاد می‌کند.
رفراندوم انگلیس قرار است 23 ژوئن برگزار شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها