بازی مضحک و تابلوی سازمان امنیت آل سعود برای «ترورهای ساختگی» شیوخ افراطی وهابی/ شیوخ وهابی: در کنار مبارزه با داعش، با «تروریسم شیعی» بجنگید! +تصاویر

کد خبر: 498184

توئیت افسر عالیرتبه سازمان استخبارات آل سعود را می توان «دم خروس» طراحان عملیات "ترور ساختگی" برشمرد: «این بزرگواران (اشاره به عائض القرنی) کسانی هستند که در سراسر کره زمین به سفرهای تبلیغی می روند و خطرها را به جان می خرند؛ اما کشورهای لیبرال (غرب) یا فاشیست (شرق) خبیثانه آن ها را به تروریسم متهم می کنند.»

بازی مضحک و تابلوی سازمان امنیت آل سعود برای «ترورهای ساختگی» شیوخ افراطی وهابی/ شیوخ وهابی: در کنار مبارزه با داعش، با «تروریسم شیعی» بجنگید! +تصاویر
سرویس بین الملل فردا: روز گذشته خبری در رسانه های عربی و آسیایی منتشر شد که گرچه برای ملل مسلمان و حتی چندان مهم نبود؛ اما از سوی شبکه رسانه ای وابسته به آل سعود به شدت مورد توجه قرار گرفت و حول آن جوسازی شد. این خبر، «ترور ناموفق» یکی از مفتی های معروف تکفیری به نام «عائض القرنی» بود که برای سفر تبلیغی وهابیت به جنوب فیلیپین رفته بود.
بازی مضحک و تابلوی سازمان امنیت آل سعود برای
عائض القرنی، یکی از مفتی های افراطی و تندروی وابسته به دربار آل سعود بود که زمانی در سطح یک کارگزار قراردادی برای سازمان استخبارات این کشور کار می کرد و موظف بود خود را وقف پروژه این سازمان برای ایجاد فتنه در سوریه کند!
ظهر دیروز رسانه های وابسته به آل سعود، در خبری فوری اعلام کردند، «عائض القرنی» در جریان سفر تبلیغی خود به جنوب فیلیپین در شهر «زمبوانگا» از سوی "عوامل ناشناس" ترور شد. جالب این که خبر ترور نامبرده تا لحظات پایانی تنظیم این خبر (بامداد چهارشنبه) همچنان تیتر اول ابررسانه های وابسته به شیوخ مرتجع حاشیه خلیج فارس بود و به عنوان نمونه شبکه های الجزیره و العربیه، طی 10 ساعت به ترتیب 6 و 13 گزارش مستقل در مورد این شیخ تکفیری منتشر کردند!! همزمان شیوخ وهابی در توئیتر فضای بسیار سنگینی را راه انداختند تا بتوانند افکار عمومی را با خود همراه کنند، اما به جز کاربران وهابی، کسی با این موج همراه نشد! برای درک بهتر فضاسازی مضحک رسانه ای شیخ نشین های حاشیه جنوبی خلیج فارس، می توان صفحه عربی خبرگزاری آناتولی (ترکیه) و سی ان ان (آمریکا) را مثال زد که به ترتیب 2 و 1 گزارش کار کردند که به خوبی نشان دهنده فقدان اهمیت خبر ترور ناموفق نامبرده است.
بازی مضحک و تابلوی سازمان امنیت آل سعود برای
در مسابقه میان فولاد خوزستان ایران و الهلال عربستان در ریاض، تعدادی از افراطیون وهابی با حضور در استادیوم و سر دادن شعار علیه ایران و شیعیان عرب، قصد فتنه انگیزی داشتند.
عائض القرنی، بلافاصله بعد از این فاجعه حضور سیاست در فوتبال، بیانیه ای صادر و از افراطیون قدردانی کرد.
او در این پیام نوشت:«آن ها، روی ما را سفید کردند.»
به نظر می رسد با اجرایی شدن آتش بس در سوریه به عنوان مهم ترین کارزاری که شیوخ وهابی درباری آل سعود به آن وارد شده بودند و همچنین آغاز شمارش معکوس برای آغاز عملیات آزادسازی موصل در شمال عراق، سازمان امنیت (استخبارات) آل سعود، دستور العمل های جدیدی را در دستور کار قرار داده تا بتواند توجه سازمان های جاسوسی و کشورهای غربی را جلب کند. واقعیت این است که تحولات اخیر سوریه و عراق، نتیجه حضور مستقیم کشورهای غربی و روسیه در منطقه است و حالا شبکه جاسوسی حکومت وهابی آل سعود می خواهد این کشورها را مجاب کند تا در کنار جنگ با داعش، علیه شیعیان دست به اسلحه ببرند!!
بازی مضحک و تابلوی سازمان امنیت آل سعود برای
این مفتی وهابی، شعار «لبیک یا زینب» را مصداق شرک دانسته و از اهل تسنن شام می خواهد به جنگ با کسانی بروند که این شعار را سر می دهند.
با این حال، نامبرده یک قصیه بلند با عنوان «لبیک یا سلمان» سروده است.
این تحلیل زمانی قوی تر می شود که رفتار موجسازی رسانه ای صورت گرفته را مرور کنیم. همانگونه که ذکر شد، در شبکه اجتماعی توئیتر، شیوخ افراطی تکفیری موج کاذب و سنگینی در مورد ترور عائض القرنی راه انداخته اند. عمده این مفتی های درباری در حرکتی هماهنگ، از هاشتاگ یا برچسب «تروریسم شیعه» در توئیت های خود استفاده کردند که به وضوح بر استراتژی بی شرمانه سازمان استخبارات آل سعود دلالت دارد.
بازی مضحک و تابلوی سازمان امنیت آل سعود برای
عائض القرنی برای فتنه انگیزی، سفرهای اصطلاحا «تبلیغی» (وهابیت) را طی یک سال اخیر تشدید کرده است.
تصویر فوق، به حضور سه هفته ای وی در مغرب اختصاص دارد.
به عنوان نمونه جیری ماهر، از خبرنگاران لبنانی مزدور آل سعود در توئیت خود بدون ارائه هیچ سندی ادعا کرد: «ایران به صورت جدی قصد دارد از مسلمانان جهان بابت ترور "[آیت الله] نمر النمر" انتقام بگیرند. تردیدی نیست که ایران، طراح و عامل اصلی ترور شیخ عائض القرنی بوده است.»
سلطان المعاوی، از طلبه های افراطی وهابی که اخیرا با کوتاه کردن ریش، خود را "خبرنگار" می خواند، نیز در توئیت خود نوشت: «ایران برنامه های خود برای ترویج تشیع در فیلیپین را با جدیت دنبال می کند. در همین راستا یک دانشکده در پایتخت و چند مدرسه در مناطق مسلمان نشین تأسیس کرده است. این ترور، دقیقا در راستای پروژه ترویج تشیع در فیلیپین از سوی ایران بوده است.»
بازی مضحک و تابلوی سازمان امنیت آل سعود برای
مفتی درباری آل سعود، عائض القرنی گشت تریبون در حال قرائت مجیزگویی ملک سلمان
در میان انبوه توئیت های تولیدی کاربران وهابی، توئیت «ابو عمر الدوسری» از سرشاخه های خارجی سازمان استخبارات آل سعود از همه صریح تر است و به تعبیر بهتر می توان آن را «دم خروس» طراحان عملیات "ترور ساختگی" برشمرد. ابو عمر الدوسری در توئیتر خود نوشته است: «این بزرگواران (اشاره به عائض القرنی) کسانی هستند که در سراسر کره زمین به سفرهای تبلیغی می روند و خطرها را به جان می خرند؛ اما کشورهای لیبرال (غرب) یا فاشیست (شرق) خبیثانه آن ها را به تروریسم متهم می کنند.» در حالی که این متن هیچ ارتباطی با ایران یا شیعه ندارد، نامبرده از برچسب «تروریسم شیعه» در پایین این توئیت استفاده کرده است که پشت پرده این عملیات ترور ساختگی را نشان می دهد.
بازی مضحک و تابلوی سازمان امنیت آل سعود برای
مفتی درباری آل سعود بر تخت ها و ثروت های کلان سازمان استخبارات تکیه می کند؛ اما جوانان پرشور عرب را تحریک می کند تا برای فتنه انگیزی به سوریه بروند!
سناریوی ترور عائض القرنی به اندازه ای ضعیف اجرا شد که طعنه بسیاری از اعراب را در پی داشته است. شبکه الجزیره کامنت های اعتراضی در این مورد را در سایت خود تأیید نمی کند؛ اما کافی سات به کامنت های مخاطبان در توئیتر الجزیره مراجعه کرد تا انبوهی از کنایه ها و طعن ها را دید. فردی که عامل ترور معرفی شده بود، خودش در محل کشته می شود تا به این ترتیب یک عابر فیلیپینی به اسم قاتل و عامل ترور معرفی شده و عاملین اصلی ناشناس بمانند!
بازی مضحک و تابلوی سازمان امنیت آل سعود برای «ترورهای ساختگی» شیوخ افراطی وهابی/ شیوخ وهابی: در کنار مبارزه با داعش، با «تروریسم شیعی» بجنگید! + تصاویر
نمایی از سفر اصطلاحا تبلیغی به فیلیپین
ضعف این سناریو به قدری واضح است که یکی از شرشناس ترین نویسندگان اماراتی هم به تمسخر این عملیات بپردازد! «حمد المزروعی» که از نزدیکان محمد بن زاید ولیعهد امارات به شمار می رود، در توئیت خود به کنایه می نویسد: «تنها کسی که هفت جان دارد - از ترور جان سالم بدر می برد، "گربه" است. شاید در فیلیپین قواعد طبیعت فرق می کند!» زمانی که تعدادی از وهابی های حامی آل سعود در کامنت ها به وی حمله بردند، مزروعی با صراحت بیش تری نوشت: «کسانی که امروز با طرح ها و رفتار خود مردم را فریب می دهند، از مکر الهی در امان نخواهند بود. و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین»
بازی مضحک و تابلوی سازمان امنیت آل سعود برای «ترورهای ساختگی» شیوخ افراطی وهابی/ شیوخ وهابی: در کنار مبارزه با داعش، با «تروریسم شیعی» بجنگید! + تصاویر
شهروند فیلیپینی که به اسم عامل ترور، در صحنه نبرد ترور شد.
شاید اگر زنده مانده بود، می توانست بخشی از سناریوی ترور ساختگی مفنی وهابی را افشا کند.
عائض بن عبدالله القرنی، یکی از شیوخ افراطی تکفیری حجاز است که به علت تبحر در ادبیات، سرودن شعر و قدرت خطابه از سوی شبکه رسانه ای وهابیت تبلیغ می شود. او طی 7 سال اخیر در دانشگاه محمد بن سعود (جد بزرگ دیکتاتورهای حجاز) تدریس می کند و علاوه بر آن به اسم استاد دانشگاه به سودان و مصر به صورت مکرر و ماهانه پرواز می کند.
بازی مضحک و تابلوی سازمان امنیت آل سعود برای «ترورهای ساختگی» شیوخ افراطی وهابی/ شیوخ وهابی: در کنار مبارزه با داعش، با «تروریسم شیعی» بجنگید! + تصاویر
از معدود تصاویر منتشره در مورد ترور ادعایی عائض القرنی
مهم ترین موضع گیری وی طی یک سال گذشته، سرودن شعری در رثای پادشاه فرتوت آل سعود بود. او در این شعر با عنوان «لبیک یا سلمان» تا توانست ملک سلمان را مدح کرد. شدت مبالغه و مدح به اندازه ای بود که حتی انتقادات بخشی از شیوخ وهابی را در پی داشت؛ اما این مفتی درباری هرگز زیر بار این انتقادات نرفت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها