توانمندی حزب‌الله برای هدف‌گیری دقیق اسرائیل

کد خبر: 499222

حزب‌الله تجهیزات و موشک‌های هدایت‌شونده دقیقی دارد که می‌تواند نیروی دریایی و هوایی اسرائیل را هدف قرار دهد.

خبرگزاری فارس: برخی منابع به نشریه «فارین پالیسی» گفتند، حزب‌الله سطح جدیدی از سازمان نظامی ایجاد کرده است و توانایی آن را دارد که شهرهای اسرائیلی را تصرف کند و علاوه بر این حزب‌الله تجهیزات و موشک‌های هدایت‌شونده دقیقی دارد که می‌تواند نیروی دریایی و هوایی اسرائیل را هدف قرار دهد.
این منابع که گفته می‌شود نزدیک به حزب‌الله هستند، همچنین گفته‌اند، این سازمان معتقد است می‌تواند هر گونه جنگ آینده با اسرائیل را به مرزهای اراضی اشغالی بکشاند.
یکی از این منابع به «نور ساماها» روزنامه‌نگار لبنانی گفته: «این جنگ اصلا شبیه جنگ سال 2006 نخواهد بود». یکی دیگر از این منابع نیز اظهار داشته: «بزرگترین نگرانی اسرائیل تجربه حزب‌الله در سوریه است زیرا اکنون این سازمان تجربه این را دارد که به جای حالت تدافعی، حالت تهاجمی داشته باشد».
ساماها در این باره می‌گوید، عملیات نظامی حزب‌الله یعنی این سازمان به سطحی از تجربه تاکتیکی و تسلیحاتی دست یافته است که همان‌ها آن را به نیرویی تهدید‌کننده تبدیل کرده است.
یک منبع که نامی از وی بیان نشده، نیز به «ساماها» گفت، جنگ سوریه باعث شده حزب‌الله یک ساختار فرماندهی و کنترل پیچیده ایجاد کند که شامل شبکه‌های ارتباط از راه دور پیشرفته و استفاده از پهپهاد برای شناسایی است که با توجه به این موارد، حزب‌الله امیدوار است بتواند به طور موثر از آنها علیه اسرائیل استفاده کند.
«نور ساماها» خبرنگار لبنانی در گزارش خود نوشته، ذخیره تسلیحات حزب‌الله نیز افزایش یافته است. این سازمان اکنون دارای موشک‌های بالستیک تاکتیکی نظیر موشک‌های اسکاد، موشک‌های ایرانی فتح 110 و موشک‌های M-600 است.
«جفری وایت» یک تحلیلگر دفاعی در موسسه سیاست خاورنزدیک در واشنگتن هم می‌گوید حزب‌الله می‌تواند از تسلیحات هدایت‌شونده برای هدف قرار دادن دقیق سراسر اراضی اشغالی؛ از جمله پست‌های فرماندهی، فرودگاه‌ها و اهداف اقتصادی بزرگ استفاده کند.
وی افزود: «حزب‌الله همچنین دارای سیستم‌های دفاع هوایی و موشک‌های کروز دریایی است که می‌تواند نیروی هوایی و سکوهای نفتی اسرائیل را هدف قرار دهد».
با این حال، ساماها در پایان گزارش خود تاکید کرد، حزب‌الله به خاطر ملاحظات سیاسی در لبنان، به زودی به دنبال جنگ نیست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها