آمریکا پیش از انتشارِ اسناد پاناما از پوتین عذرخواهی کردند

کد خبر: 508635

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در اثبات کذب بودن ادعای رسانه های غربی مبنی بر ارتباط «پوتین» با اتهامات مطرح شده در اسناد پاناما، از عذرخواهی آمریکایی ها پیش از افشای این مدارک خبر داد.

خبرگزاری مهر: به نقل از ایتارتاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه امروز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد آمریکایی ها پیش از انتشار اسناد پاناما مراتب عذرخواهی خود را به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه اعلام کردند.
وی بی آنکه به جزئیات اشاره کند، گفت: این موضوع به قبل از انتشار اسناد پاناما بازمی گردد اما از آنجا که رئیس جمهوری تمایلی به افشای نام آنهایی که از وی عذرخواهی کرده اند ندارد، من هم حقی برای صحبت کردن در این باره ندارم.
لازم به ذکر است که پوتین در سخنرانی روز پنجشنبه خود اعلام کرد: مقامات غربی گاهی به خود اجازه می دهند که رفتار گستاخانه ای در جمع داشته باشند. ما قبلا شاهد عذرخواهی برخی از مقامات دولتی غرب بوده ایم البته نه به این خاطر که احساس شرمساری می کردند، بلکه صرفا به این دلیل که آنها از کسانی که این عمل گستاخانه را انجام داده اند، باهوش تر هستند.
پوتین پیشتر گفته بود که اتهامات مطرح شده با استناد به اسناد پاناما تلاش کشورهای غربی برای تضعیف روسیه در سطح بین المللی است.
رسانه های غربی، بی آنکه در این اسناد نامی از پوتین برده شده باشد، تنها با استناد به اینکه برخی از دوستانش در این میان نقش داشته اند، اتهامات بی اساسی را متوجه دولت مسکو و رئیس جمهور روسیه کردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها