اظهارات السیسی غیر مسئولانه است

کد خبر: 511429

دولت نجات ملی لیبی ضمن مردود دانستن اظهارات عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در مورد امکان مداخله یا اشغالی لیبی، این اظهارات را غیر مسئولانه دانست.

خبرگزاری مهر: به نقل از القدس العربی، دولت نجات ملی لیبی که برگرفته از کنگره ملی و مستقر در شهر طرابلس است، با صدور بیانیه ای افزود: دولت با اهتمام ویژه ای اظهارات رئیس جمهوری مصر در خصوص امکان ورود و یا اشغال کل و یا بخشی از لیبی را دنبال کرده و این اظهارات غیر مسئولانه می داند.
در این بیانیه آمده است: لیبی کشوری آزاد و دارای حاکمیت و مردانی شریف و انقلابی در تمام نقاط این کشور است که می توانند از کشورشان به ویژه بعد از انقلاب ۱۷ فوریه ۲۰۱۱ که منجر به سرنگونی معمر قذافی شد، در برابر هر متجاوزی حفاظت کنند.
از سوی دیگر «حزب عدالت و سازندگی» لیبی با گرایش های اسلامی، اظهارات السیسی را به شدت محکوم کرد و آن را غیر مسئولانه و مخالف معاهدات بین المللی و عرف دیپلماتیک دانست.
این حزب با صدور بیانیه ای بر ضرورت پایبندی نظام مصر به حمایت از توافق سیاسی لیبی و تایید نتایج گفتگوهای سیاسی تاکید کرد و از شورای ریاست جمهوری لیبی خواست اقدامات دیپلماتیک لازم برای واکنش نشان دادن به این اظهارات را اتخاذ کند.
السیسی روز چهارشنبه در سخنرانی خود گفته بود که در شرایط دشوار اقتصادی کشور، امکان فکر کردن به افکار پلید وجود داشت، اینکه به کشوری دیگر دست درازی کنیم و شرایط اجازه می داد و همچنان این شرایط فراهم است، اینکه به کشوری تعرض کنیم یا انتقام ۲۱ کشته خود در سرت لیبی را بگیریم، داعش در آنجا حضور دارد و این تهدیدی برای امنیت ملی است؛ ولی ما می گوییم هرگز امکان ندارد به برادرانمان تعرض کنیم و وارد خاک آنها شویم و چیزی را از آنجا برداریم.
رئیس جمهوری مصر به حادثه کشته شدن ۲۱ قبطی مصری به دست گروه تروریستی داعش در شهر سرت لیبی در سال گذشته اشاره می کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها