آمریکا خواستار مشارکت برای بازسازی عراق است

کد خبر: 512005

وزیر دفاع آمریکا گفت : هفته آینده از کشورهای خلیج فارس خواهم خواست تا در تلاش های مربوط به بازسازی بخش هایی از عراق که به واسطه جنگ با داعش تخریب شده، مشارکت کنند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در سخنانی در آغاز سفر منطقه‌ای خود تاکید کرد: هفته آینده از کشورهای خلیج فارس خواهم خواست تا در تلاش های مربوط به بازسازی بخش هایی از عراق که در جریان جنگ با تروریست های داعش تخریب شده، مشارکت نمایند.
کارتر سفر منطقه‌ای را به خاورمیانه آغاز کرده و قصد دارد با رهبران عربستان سعودی و سایر متحدان آمریکا در منطقه درباره جنگ با گروه تروریستی داعش و سایر مسائل نظامی و دفاعی، مذاکره کند. اقدامات ایران در منطقه نیز از جمله موضوعاتی است که وزیر دفاع آمریکا درباره آن رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت خواهد کرد و با سلمان شاه عربستان دیدار و گفتگو خواهد داشت.
گروه تروریستی داعش از سال 2014 تاکنون بخشهای وسیعی از خاک عراق و سوریه را اشغال کرده است. نیروهای عراقی توانسته اند بخش هایی از اراضی تصرف شده را بازپس گیرند ولی پس از جنگ و درگیری بسیاری از شهرهای آزاد شده، نابود شده اند.
کارتر در ادامه تصریح کرد: این شهرهای به شدت آسیب دیده توسط داعش باید بازسازی شوند. کاهش قیمت جهانی نفت مانع بزرگی برای تلاش های بازسازی از سوی دولت عراق است. عراق برای رشد و رونق به کمک های اقتصادی، سیاسی و نظامی نیاز دارد.
وی افزود: گرچه آمریکا به دنبال مشارکت در این 3 بخش است ولی شرکای ما در خلیج فارس نیز می توانند مشارکت کنند و ما می خواهیم درباره این مساله با آنها مذاکره کنیم.
عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و سایر کشورهای خلیج فارس از جمله تولیدکنندگان بزرگ نفت به شمار می روند که با فشار مالی زیادی ناشی از افت قیمت نفت روبرو شده اند.
کارتر گفت: واشنگتن به دنبال راهکارهای دیگری برای افزایش فشار بر گروه تروریستی داعش است که شامل حملات هوایی، نیروهای ویژه آمریکایی و یک راهبرد برای هدف قراردادن منابع مالی داعش خواهد بود.
وی در سخنانی در پایگاه هوایی الظفره در امارات متحده عربی، تاکید کرد: شما می توانید انتظار داشته باشید که ما اقدامات بیشتری انجام دهیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها