نقض آتش بس علت عدم شرکت در مذاکرات کویت است

کد خبر: 512856

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن عدم پایبندی سعودی ها و مزدوران آن به آتش بس در یمن را علت عدم حضور در مذاکرات کویت برشمرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که علت عدم مشارکت هیات صنعاء در مذاکرات صلح یمن در کویت به عدم پایبندی طرف مقابل به آتش بس بازمی گردد.
عبدالسلام در گفتگو با شبکه المیادین اظهار داشت که مشکل موجود عدم پایبندی طرف مقابل به آتش بس و عدم محکومیت این امر از سوی سازمان ملل است. وی با اشاره به تماس مداوم با تمام طرف ها برای توقف کامل حملات به یمن تصریح کرد که سازمان ملل نتوانست سازوکارهای واضحی را برای مذاکراتی که می تواند منجر به دستیابی به راهکار نهایی شود تدارک ببیند.
عبدالسلام گفت: سازمان ملل نتوانست عدم پایبندی طرف مقابل به آتش بس در یمن را محکوم کند. ما نمی توانیم برای اعتراف به اینکه طرف مقابل حاکم مشروع یمن است به مذاکرات برویم.
وی در عین حال ضمن درخواست برای حمایت از روند صلح در یمن مسئولیت هرگونه شکست مذاکرات را متوجه جامعه بین الملل برشمرد. عبدالسلام افزود: از زمان اعلام آغاز آتش بس در یمن، تجاوز متوقف نشده و بمباران هوایی مناطق مختلف یمن ادامه دارد. کمیته محلی الجوف در معرض دو حمله هوایی قرار گرفته و پیشروی های مزدوران در جبهه های متعدد ادامه دارد.
در همین حال عبدالسلام بر اهتمام همیشگی هیات یمنی برای انجام مذاکرات سیاسی که دربردارنده خیر و مصلحت مردم یمن و منطقه است تاکید کرد.
لازم به ذکر است که مذاکرات صلح یمن که قرار بود روز دوشنبه (۳۰ فروردین) در کویت آغاز شود، به تعویق افتاد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها