افزایش سه برابری حملات نژاد پرستانه در اتریش

کد خبر: 513275

بر اساس آمارهای ارائه شده از وزارت کشور اتریش حملات بیگانه ستیزانه و نژاد پرستانه در این کشور در سال ۲۰۱۵ حدود سه برابر شده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه اتریشی "کوریر"، وزارت کشور اتریش از افزایش چشمگیر فعالیت های نژاد پرستانه و راست افراطی در کشورش در سال گذشته خبر داد.
در مجموع 1156 مورد از این گونه اقدامات ثبت شده است که حدود 54 درصد بیشتر از سال قبل از آن است.
بر اساس پاسخی که وزارت کشور اتریش به یک درخواست پارلمانی حزب سبز ارائه داده است حملات بیگانه ستیزانه و نژاد پرستانه در اتریش سه برابر شده است.
سال گذشته حدود 323 مورد از این گونه حملات ثبت شده بود در حالی که در سال 2014 تعداد این گونه حملات 111 مورد بود. خشونت ها و اقدامات راست افراطی هم افزایش 47 درصدی داشته و به 523 مورد رسیده است.
"آلبرت اشتاین هایر"، سخنگوی حقوقی سبزهای اتریش که در این باره از وزارت کشور سوال کرده بود با توجه به آمارهای ارائه شده از تحولی هشدار دهنده و شرم آور در کشورش سخن گفت.
بر اساس آمارهای وزارت کشور اتریش سال گذشته در مجموع حدود 1.691 مورد شکایت علیه جرائم راست افراطی یا مشابه آن وجود داشته است.
در کنار حدود 523 مورد اقدامات با انگیزه های راست افراطی و 323 مورد اقدامات بیگانه ستیزانه و نژاد پرستانه در سال گذشته همچنین 41 مور اقدام یهود ستیزانه، 31 مورد اسلام ستیزی و 238 مورد خشونت هایی که به گروه خاصی اختصاص نداشت ثبت شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها