نگرانی روسیه از بدتر شدن شرایط در مذاکرات سوریه

کد خبر: 513851

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین با برگزاری شورای امنیت ملی روسیه، نسبت به بحرانی تر شدن اوضاع در مذاکرات میان طرف های سوری ابراز نگرانی کرده است.

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، دیمتری بیسکوف به خبرنگاران گفت: در جریان این نشست روند صلح خاورمیانه و گفت و گوهای پوتین با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست رئیس پارلمان، دبیر شورای امنیت ملی، وزیر دفاع، وزیر کشور، رئیس دستگاه امنیتی و رئیس اطلاعات خارجی حضور داشتند. دور جدید مذاكرات سوریه عمدتا بر بحث در خصوص انتقال سیاسی در سوریه تمركز دارد، اما با توجه به اختلاف موضع دو طرف درخصوص آینده بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با مشكل روبه رو شده و احتمال تعلیق آن وجود دارد. گروه مخالفان سوریه خواهان تشكیل یك هیات انتقالی با دو نماینده از دولت و مخالفان سوریه مشروط به بركناری بشار اسد قبل از شروع دوره انتقالی است. درحالی كه دولت سوریه بر این موضع پافشاری دارد كه آینده بشار اسد موضوع مناقشه نیست و این موضوع به وسیله صندوق های رای و نظر مردم مشخص خواهد شد و پیشنهاد حكومتی با طیف های گسترده را مطرح كرده است. استفان دی میستورا پیشنهاد ماندن بشار اسد با اختیارات محدود و تعیین سه معاون برای او از سوی مخالفان كه اختیارات اسد به آنها منتقل شود را مطرح كرده، اما مخالفان سوریه آن را رد كردند. دی میستورا روز دوشنبه پس از دو روز توقف مذاكرات با هیات اعزامی دولت سوریه به ریاست بشار الجعفری و عصر آن روز با هیات علی مخالفان دیدار كرد. دور گذشته مذاکرات غیر مستقیم میان طرف های سوری بدون هیچگونه نتیجه ملموسی به پایان رسید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها