حقیقت 11 سپتامبر موجودیت اسرائیل را تهدید می کند

کد خبر: 515196

یک تحلیلگر سیاسی می‌گوید: هیاهو و جنجال رسانه‌ای اخیر بر سر نقش احتمالی عربستان سعودی در حادثه 11 سپتامبر با هدف انحراف اذهان عمومی از مداخله عمیق‌تر اسرائیل در این حادثه صورت می‌گیرد که موجودیت این رژیم را به مخاطره می‌اندازد.

پرس تی وی: مارک گلن این سخنان را در مصاحبه با پرس تی‌وی درباره سخنان اخیر برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا مطرح کرد که اخیرا از واشنگتن خواسته است از نقش عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر پرده بردارد. حملات 11 سپتامبر حدود 3 هزار کشته به جا گذاشت.
سندرز روز یکشنبه (5 اردیبهشت) از امریکا خواست به «علل ریشه‌ای و بنیادین» این حملات بپردازد و از طرح سنا که به خانواده‌های قربانیان ترور اجازه می‌دهد از عربستان سعودی در دادگاه فدرال شکایت کنند حمایت کرد.
گلن در ادامه این مصاحبه افزود: «به عقیده من کل این عملیات در انحراف اذهان عمومی از عناصر و عوامل اصلی مشکل آفرین در رابطه با 11 سپتامبر ریشه دارد.»
وی تاکید کرد: «به خاطر داشته باشید که حملات 11 سپتامبر 15 سال پیش روی داد و از آن زمان ما 4 بار انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرده‌ایم و با این وجود در حال حاضر و پس از گذشت 15 سال ناگهان افرادی درباره نقش عربستان در این حادثه صحبت می‌کنند.»
گلن افزود سندرز و سایرین برای افشای حقیقت خود را به پرداختن به این موضوع وادار نمی‌کنند بلکه به علت اینکه دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا چند ماه قبل «این مساله پیچیده» را مطرح کرد چنین سخنانی را بیان می‌کنند.
ترامپ گفته است دولت امریکا می‌توانست جلوی حادثه 11 سپتامبر را بگیرد. وی همچنین موضوع 28 صفحه از گزارش کنگره درباره این حملات را مطرح کرده که کاخ سفید به مدت 13 سال آن را محرمانه نگاه داشته است.
گلن با «مرموز» و «گیج کننده» خواندن سخنان ترامپ گفت وی اساسا تهدید می‌کند که در صورت مخالفت افرادی خاص با نامزدی‌اش «مطالب خاصی را منتشر می‌کند که برای افراد ویژه‌ بسیار ناراحت کننده خواهد بود و به نظر من همه این مطالب حول محور نقش اسرائیل در حادثه 11 سپتامبر می‌چرخد».
این تحلیلگر سیاسی در پایان گفت: «همانطور که گفتم کل این عملیات که عربستان سعودی به عنوان موضوع اصلی این 28 صفحه در کانون آن قرار دارد و از مردم امریکا پنهان شده است، با هدف انحراف اذهان عمومی از اطلاعات نفرت‌انگیز و مشکل آفرین‌تری است که از نقش محوری اسرائیل در این مساله حکایت می‌کند.»
گلن افزود: «اگر مردم امریکا از حقیقت ماجرا و نقش مستقیم اسرائیل در حادثه 11 سپتامبر مطلع می‌شدند چشم‌انداز سیاسی در امریکا و حمایت این کشور از اسرائیل» به به شکل اساسی تغییر می‌کرد که این موضوع «تهدیدی حیاتی» برای رژیم تل آویو به شمار می‌رود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها