غرب صداقتی در حل مشکلات آسیا ندارد

کد خبر: 515661

نماینده پارلمان ترکیه گفت: صداقتی از سوی غرب در حل مشکلات آسیا نمی‌بینیم و باید خودمان مشکلاتمان را حل کنیم.

خبرگزاری مهر: کایاتوک نماینده پارلمان ترکیه در نشست کمیته دائم امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی که امروزدر هتل اسپیناس تهران برگزار شد، اظهارداشت: APA فرصت مناسبی برای حل چالش های آسیا است.
وی ادامه داد: من در جلسه کامبوج نیز پیشنهاد کردم یک نهادی مشابه اتحادیه اروپا، در آسیا شکل بگیرد تا بتوانیم حل معضلات آسیا را به آن نهاد بسپاریم.
کایاتوک تصریح کرد: در آسیا بسیاری از مشکلات حل و فصل نمی شود و همه راه حل ها را به غرب می سپاریم در حالی که صداقتی از غرب در حل مشکلات آسیا شاهد نیستیم.
نماینده پارلمان ترکیه اظهارداشت: به خاطر عدم صداقت غرب، با وجود گذشت یک قرن، مسئله فلسطین حل نشده و سازمان ملل قادر نیست حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود را به رسمیت بشناسد.
کایاتوک با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم غرب مشکلات ما را حل کند، گفت: چند روز قبل نخست وزیر ترکیه در حالی برای سخنرانی در پارلمان اروپا دعوت شد که همزمان با سخنرانی وی، مقابل ساختمان شورای اروپا اعضای گروهک تروریستی پ. ک.ک میتینگ برگزار کردند.
نماینده پارلمان ترکیه ادامه داد: این گروهک تروریستی مردم و ارتش ترکیه را می کشند و حملات انتحاری در مرکز آنکارا انجام می دهند.
وی افزود: متاسفانه به این گروهک دفاتر مهمی در اروپا داده شده است.
در ادامه، سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که اداره نشست این کمیته را بر عهده داشت، گفت: ما هیچگاه به دنبال حل مشکلاتمان از طریق غرب نبودیم زیرا غرب خودش مشکلات را ایجاد می کند اما در راستای حل مشکلات قدمی برنمی دارد.
وی تصریح کرد: ما با عقلانیت و امانت داری در راستای حل مشکلات آسیا قدم برمیداریم و امیدوارم APA در این راه موفق باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها