انگ یهودستیزی برای خفه کردن سیاستمداران انگلیسی ضدآپارتاید/ اگر از ما انتقاد کنید راه هیتلر را ادامه داده اید!

کد خبر: 519329

برای خنثی کردن تاثیر کمپین‌های ضد اسرائیلی به نفع حامیان رژیم صهیونیستی در انگلیس و دیگر کشورهاست که ضد یهودیت را با نقد اسرائیل تلفیق می‌کنند و یا صهیونیسم با یهودیت یکسان در نظر گرفته می‌شود. این اقدام برای غبار آلود کردن فضا و خاموش کردن صدای مردم در نقد است.

سرویس بین‌الملل فردا: بحران سیاسی در انگلیس بر سر اتهام شیوع اعتقادات یهودستیزانه در حزب کارگر ایجاد شده که اخیرا منجر به تعلیق نماینده مجلس حزب کارگر و شهردار سابق لندن کوین لیوینگستون شده است.

یهودستیزی برای حکومت انگلیس، یک مساله حساس است. فقط کافی است ۵ دقیقه در اینترنت جستجو کنید تا این موضوع روشن شود. درواقع، نظریه‌های زیادی درباره یهودیان وجود دارد. از نفی هولوکاست، کنترل بانک‌داران یهودی بر اقتصاد جهانی و توطئه یهودیان برای کنترل دنیا گرفته تاکنترل یهودی‌ها بر رسانه‌های غربی.

در غرب تلاش هماهنگ شده‌ای برای بی‌اعتبار کردن هر گونه انتقاد به رژیم صهیونیستی و رفتار این رژیم با مردم فلسطین صورت گرفته است. یهودیان و غیریهودیان حامی رژیم صهیونیستی شبیه هم هستند. آن‌ها متعهد به حمایت از رژیم صهیونیستی هستند و فکر می‌کنند این رژیم در برابر پایبندی به حقوق بین الملل و حقوق بشر استثناء‌ است.

به همین دلیل، عامل اصلی این انتقادات یهودستیزی نیست بلکه مخالفت با آپارتایدی است که از اسرائیلی‌ها پشتیبانی کرده و مردم فلسطین و حقوق بشر را تحت سلطه خود درآورده است. لازم به یادآوری است که صحبت از اشغال نظامی غیرقانونی کرانه باختری، شهرک‌سازی غیرقانونی اطراف کرانه باختری و قدس شرقی و محاصره غزه است. در غزه رژیم صهیونیستی شکنجه ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ساکن و هجوم نظامی و کشتار مردان، زنان و کودکان را نیز مرتکب شده است.

نکته قابل توجه اینجاست که اگر هر کشور دیگری هر کدام از جرائم ذکر شده را مرتکب می‌شد، با محکومیت جامعه جهانی شدید مواجه می شد که تحریم و انزوای سیاسی را نیز به دنبال داشت. موارد بسیاری است که می‌توان در آن اسرائیل را محکوم کرد اما شاهد حمایت بی‌نظیر سیاسی، جفرافیایی و اقتصادی دولت‌های غربیاز اسراییل هستیم که نوعی دورویی است. در واقع چیزی که حامیان مکارتیسم در نقد اسرائیل در مورد رفتار این رژیم با فلسطینیان شاهد آن هستند دو دسته است:

۱- محبوبیت رهبری جرمی کوربین و کمپین بازگشت حزب کارگر به ارزش‌های بنیادی خود شامل عدالت اقتصادی و اجتماعی برای همه به جای ثروت و قدرت روزافزون برای تعداد کم.

۲- افزایش حمایت از کمپین بین المللی تحریم اسرائیل

جرمی کوربین از زمان انتخاب شدن به عنوان رهبر حزب کارگر در سال قبل، زیر حملات رسانه‌ها و سیاست‌مداران کشورش بوده است. از آن زمان بود که کمپین برچسب زنی رسانه‌ها شروع شد؛ سمپات تروریست‌ها، وطن پرست نبودن، تنفر از ارزش‌های غربی و ... صفت هایی بود که رسانه‌ها به او نسبت دادند. مخالفان او بسیاری از افراد حاضر در حزب کارگر هستند که در زمان رهبری تونی بلر از نمایندگی کارگران به نمایندگی میلیونرها و شرکت‌های بزرگ تغییر یافته بودند. این افراد مصمم هستند که پایان رهبری کوربین را رقم زده و حزب را به دست صاحبان درست خود برگردانند.

کمپین تحریم اسرائیل، کمپینی است که از کمپین‌ تحریم که توانست آپارتاید را در آفریقای جنوبی خاتمه بخشد، الهام گرفته است. در واقع، دزموند توتو، قهرمان آن کمپین‌ گفته رفتاری که با فلسطینیان می‌شود، بدتر از دورانی است که سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی در آن رنج می‌بردند.

برای خنثی کردن تاثیر این کمپین‌ به نفع حامیان رژیم صهیونیستی در انگلیس و دیگر کشورهاست که ضد یهودیت را با نقد اسرائیل تلفیق کنند و یا صهیونیسم را با یهودیت تلفیق کنند. این اقدام برای غبار آلود کردن فضا و خاموش کردن صدای مردم در نقد است.

اکثر فعالین و برگزار کنندگان کمپین در حمایت از فلسطین، ضدنژادپرستی هستند و به سنت‌های بشریت و هم‌بستگی در بین ادیان،‌ ملیت‌ها و خطوط نراژی احترام می‌گذارند. اسرائیل و حامیانش از این هم‌بستگی بین المللی بیش از هر چیزی می‌ترسند زیرا در تقابل با چهره صلح ‌طلب و متمدن اسرائیل است که تا امروز در دنیا اشاعه داده است.

در هر حال،‌ نکته اینجاست که کوین لیوینگستون تمام زندگی خود را صرف مبارزه با نژادپرستی کرده است. در واقع محال است که سیاست‌مداری را در انگلیس پیدا کرد که بیشتر از او در دفاع از حق اقلیت‌ها فعالیت داشته باشد. فعالیت‌های او دشمنان زیادی در طبقه سیاست‌مداران و رسانه‌های راست‌گرا را به وجود آورده است و در واقع برچسب ضد یهودی زدن به او مسخره کردن عدالت است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها