نفوذ تروریست‌های داعش به «بیجی» عراق ناکام ماند

کد خبر: 555152

نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به «الحشد الشعبی» با دفع حملات تروریست‌های داعش به شهر «بیجی» در استان «صلاح الدین» توانستند آرامش و امنیت این شهر حفظ کنند.

نفوذ تروریست‌های داعش به «بیجی» عراق ناکام ماند
خبرگزاری فارس: پس از پاکسازی شهر «بیجی» و آرامش حاکم چندین ماهه بر این شهر، ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش، با تعدادی خودروی نظامی و انتحاری حملات سنگینی را از سمت رشته کوه‌های «حمرین» به سمت حومه شهر بیجی انجام دادند‌. تروریست‌ها در تلاش بودند در این عملیات منطقه «فراورده‌های نسوز» را در حومه شهر بیجی به اشغال خود درآورند. نیروهای بسیج مردمی مستقر در منطقه، از جمله تیپ «سید الشهدا» با پشتیبانی جنگنده‌های عراقی توانستند در مقابل حملات تروریست‌ها مقاومت کنند. اشغال این منطقه یک خطر جدی برای شهر بیجی محسوب می‌شود. نیروهای عراقی پس از دو ساعت درگیری در نهایت توانستند با حملات خود که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌ها شد، امنیت منطقه را تامین کنند‌.
نقشه نقشه
موقعیت رشته کوه‌ حمرین و شهر بیجی
تروریست‌ها پس از متحمل شدن ضربات سنگین، به طرف رشته کوه‌های حمرین متواری شده و عقب نشستند. در حال حاضر نیروهای بسیج مردمی کنترل این منطقه را در دست دارند و در مکان‌های حساس مستقر هستند تا به حملات احتمالی داعش واکنش نشان دهند. شهر بیجی، مناطق جنوبی استان صلاح الدین، از جمله تکریت و سامراء را به مناطق شمالی (الشرقاط) و استان نینوی متصل می‌کند و در حومه غربی رشته کوه‌های حمرین واقع است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها