مذاکرات روسی ترکی برای حل بحران سوریه اشتباه است/ سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال محاصره فوعه و کفریا

کد خبر: 604243

دکتر شیخ جواد امین از شهروندان فوعه و کفریا با بیان برخی از شرایط بحرانی مردم فوعه کفریا گفت: خروج تروریست ها از حلب بدون هزینه انجام می شود و این درحالی است که تعداد کمی از مردم فوعه و کفریا توانستند از محاصره خارج شوند. مذاکرات ترکی روسی در شرایط کنونی اشتباه بزرگی است.

مذاکرات روسی ترکی برای حل بحران سوریه اشتباه است/ سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال محاصره فوعه و کفریا
جواد امین
سرویس بین الملل فردا؛ وجیهه سادات حسینی: شهر «بنش» که از زمان آغاز بحران سوریه از جمله مناطق ناآرام و کانون بحران به شمار می‌آمد و اولین گروه‌های تروریستی تکفیری مانند «آزادگان شام» و «جبهه النصره» در آن شکل گرفتند، در جنوب شهر فوعه واقع شده است. شهر کفریا هم در شمال با شهر «معره مصرین» همجوار است که مانند شهر «بنش» در تصرف گروه‌های تروریستی مسلح است. این ویژگی‏های جغرافیایی سبب شد تروریست‏‌های جبهه النصره و جیش الفتح پس از اینکه در ۲۷ مارس ۲۰۱۵ شهر ادلب را تصرف کردند، سودای تصرف فوعه و کفریا را نیز داشته باشند و با توجه به نزدیکی این دو شهر با مرزهای ترکیه، تصرف این دو شهر را چندان سخت ندانند اما مقاومت شدید مردم فوعه و کفریا سبب شد تروریست‏‌ها در دستیابی به هدف خود ناکام بمانند. بر این اساس، محاصره این دو شهر با ممانعت از ورود مواد غذایی و دارویی به این دو شهر توسط تروریست‏های النصره و جیش الفتح اجرایی شد.
دکتر شیخ جواد امین از اهالی فوعه و کفریا و از رزمندگان و مجاهدان سوری با اشاره به شرایط زندگی مردم محاصره شده فوعه کفریا به بررسی آخرین تحولات این مناطق و تبادل مجروحین با خروج تروریست ها از این مناطق پرداخت.
جواد امین با بیان اینکه ظلم و جرم های زیاد و سلسله وار گروه های تروریستی و تکفیری ضد ملت سوریه ادامه دارد، گفت: از حدود 5 سال پیش تاکنون این گروه های تکفیری و تروریستی اهالی این دو شهر را محاصره کردند.
وی ادامه داد: گروه های تکفیری در این مدت محاصره دو شهر فوعه و کفریا و غالب شیعیان را در سایه سکوت همه جانبه از سوی سازمان های بین المللی محاصره کردند.
شهروند سوری گفت: اخباری از داخل بیمارستان فوعه که در بدترین شرایط به سر می برد آن هم به دلیل نبود امکانات درمانی و دارویی برای معالجه به دست من رسیده است.
امین تصریح کرد: در بیمارستان فوعه پزشکان و کادر پزشکی همچون ملائکه رحمت هستند و شبانه روز کار می کنند، علی رغم این شرایط سخت در محیط اطرافشان به طور نمونه دستگاه اکسیژن ماه هاست که کار نمی کند؛ اما پزشکان با وجود نبود امکانات اولیه برای تامین نیازهای بیماران که درخواست های جدی و فوری دارند شبانه روز تلاش می کنند.
وی خاطر نشان کرد: برای اصلاح دستگاه های اکسیژن درخواستهای زیادی شده که کمک رسانی فوری نیاز هست اما گوش شنوایی در جهان امروز وجود ندارد و کسی توجهی به این صداها و درخواست ها نمی کند. در حال حاضر شرایط مختلف و خطرناکی وجود دارد و نیاز هست که به سرعت مجروحان مجاهد خارج شوند.
شهروند سوری گفت: اگر چه گزارش های ما هرگز نمی تواند تصویر واضحی را از شرایط آن مناطق منتقل کند و کادرپزشکی بیمارستان بیماران را به روش ابتدایی اولیه در روش احیا بیماران معالجه می کنند چراکه دستگاه تهویه اکسیژن وجود ندارد و این کار به شکل تنفس دستی انجام می شود.
سکوت سازمان های بین المللی در قبال محاصره وحشیانه فوعه کفریا

مجاهد سوری با اشاره به تفاهم نامه اخیر مبادله تروریست ها با خروج زخمی ها از فوعه کفریا گفت: شکر خدا عملیات تبادل بین خروج تروریست ها از حلب با مردم محاصره شده فوعه کفریا آغاز شد. تروریست های مسلح چندین بار این عملیات را متوقف کرده بودند. اما بخشی از مردم مناطق فوعه و کفریا آزاد شدند و بخش دیگر مردم هنوز در حال انتظار هستند که امروز و یا در روزهای آینده خارج شوند، تا زمانی که تعداد مردم فوعه و کفریا که می توانند از این مناطق محاصره شده خارج شوند به 4 هزار نفر برسد.

جواد امین اظهار کرد: عملیات توافق بسته شده بود اما به برکت مذاکرات و رایزنی های ایرانی در زمان اندک فوعه کفریا هم به این تفاهم نامه وارد شدند و ما از این رو به پیروزی دست یافتیم.

وی خاطر نشان کرد: حق خانواده های ما است که هر بهایی را برای نجات جانشان بپردازند، چراکه به مدت 5 سال است در محاصره به سر می برند و حدود دوسال است در محاصره کامل و همه جانبه هستند.

شهروند سوری با اشاره به مذاکرات سیاسی برای حل بحران سوریه گفت: به نظر من پذیرش گفت و گو و مذاکره روسیه با ترکیه و مذاکرات دیگر از این دست جدا اشتباه بزرگی است. به لحاظ استراتژیک ما پیروز هستیم اما چگونه مسلحین بدون پرداخت هزینه ای از حلب خارج می شوند یا 950افسر تروریست با چه بهایی از حلب خارج می شوند و به اعتراف دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه این پیروزی استراتژیک هست و این استراتژی در هر سطحی که باشد نتایجی در پی دارد.
جواد امین که از شهروندان فوعه کفریا است در پایان خطاب به همه شیعیان و آزادگان گفت: ای برادران و به ویژه برادران من در خارج از سوریه ما مجروحانی در فوعه کفریا داریم که نیاز فوری به بیرون رفتن از شهر بدون تاخیر دارند. نیاز به دستگاه اکسیژن و نیاز سریع به اصلاح و تعمیر تجهیزات پزشکی هست و شرایط جراحی بسیار سخت و غیر ممکن است.
آیا کسی هست که پاسخ ما را بدهد؟ و آیا کسی هست صدای ما را برساند؛ خداوندا تو شاهد شرایط مردم در فوعه کفریا هستی؛ اهالی 18 هزار نفری فوعه و کفریا نیازمند نجات فوری هستند. ای مجاهدان و آزادگان در نجات کسانی که جانشان را فدای خط مقاومت و فدای سوریه و فدای سرزمین با ارزش و گرانبهایشان کردند، بشتابید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها