تقلای قطر برای کشاندن حماس به روند سازش

کد خبر: 655332

منابع آگاه اعلام کردند که طرح پیشنهادی قطر برای پایان دودستگی میان فتح و حماس پایه و اساس مذاکرات آینده این دو جنبش در نوار غزه است.

روزنامه جوان: منابع آگاه اعلام کردند که طرح پیشنهادی قطر برای پایان دودستگی میان فتح و حماس پایه و اساس مذاکرات آینده این دو جنبش در نوار غزه است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع آگاه اعلام کردند، طرح قطر که سه ماه پیش به جنبش فتح و حماس داده شده و شامل مکانیسم‌های حل سه پرونده اصلی است، پایه و اساس مذاکراتی خواهد بود که طی روزهای آینده میان فتح و حماس در نوار غزه برگزار خواهد شد. این مذاکرات با هدف پایان دادن به دودستگی میان دو طرف و تشکیل دولت وحدت ملی و سازش سیاسی برگزار می‌شود.

به نظر می‌رسد این پیشنهاد در پی سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دوحه در ماه اکتبر گذشته مطرح شده باشد. وی در این سفر با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، اسماعیل هنیه، معاون وی و با میانجیگری محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر دیدار کرد. صلاح البردویل، رهبر حماس این خبر را تأیید کرده است. وی گفت: «حماس با این طرح موافقت کرده است و در صورت موافقت فتح با طرح جدید قطر و موافقت عباس، ما خرسند خواهیم بود و مرحله جدیدی از روابط را آغاز خواهیم کرد».
از سوی دیگر، دیدار محمود عباس با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در واشنگتن به اوایل ماه مه موکول شد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع آگاه و موثق فلسطینی اعلام کردند که هیئت فلسطینی که قرار است به منظور فراهم کردن مقدمات سفر محمود عباس راهی واشنگتن شود، رأس موعد مقرر یعنی ۲۳ ماه جاری وارد امریکا خواهد شد و مسائل امنیتی، اقتصادی و سیاسی و راه‌های احیای روند مذاکرات سازش را با طرف امریکایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها